וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום הניצחון הצפוי של שרון: אחדות, שלום ומסר מרגיע לעולם

3.3.2001 / 18:53

בדבריו בגני התערוכה בתל אביב, צפוי מועמד הליכוד לדבר על ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה, להזכיר את אישתו המנוחה לילי, ולומר באנגלית: אמנע הסלמה

מספר שעות לפני סגירת הקלפיות, ומועמד הליכוד אריאל שרון כבר מתכונן לנאום הניצחון שהוא צפוי לשאת בסביבות השעה אחת בלילה, בגני התערוכה בתל אביב. המסר העיקרי בנאומו של שרון יהיה מסר של אחדות, בנוסח: עכשיו כשניצחתי – צריך להתאחד לדגל אחד. על פי ההערכה, נאומו של שרון יהיה כללי, יסמן קריאת כיוון בלבד, ולא ירד לפרטים. כמו כן, יזכיר שרון את אשתו המנוחה, לילי, וידבר על נושא השלום.

שרון גם יזכיר בנאומו שיחת טלפון שבכוונתו לערוך עם מפלגת העבודה. בליכוד ימתינו להודעת ראש הממשלה, אהוד ברק. אם יודיע ברק על הסקת מסקנות אישיות, ידבר שרון על שיחת טלפון למפלגה, ולא אישית לברק. שרון ביקש משר האוצר והמשפטים לשעבר, עו"ד יעקב נאמן לנהל את המו"מ להקמת ממשלת האחדות, אולם נאמן טרם השיב לפנייה, בשל נסיעת עסקים עליה התחייב קודם לכן.

מיד לאחר מכן ינאם שרון באנגלית, ככל הנראה בפעם הראשונה במערכת בחירות אישיות בישראל, עבור כלי התקשורת הזרים. בנאומו באנגלית ישדר שרון מסר מרגיע, ויאמר כי בכוונתו למנוע הסלמה. שרון גם יתייחס ככל הנראה לנושאים מדיניים, ויהיה יותר פרטני, זאת בשל הדאגה לתדמית הממשלה בעולם.

למרות דיווחים קודמים לפיהם שרון הכין שני נוסחים של נאום המיועדים לשתי אפשרויות: ניצחון דחוק או ניצחון סוחף, הוא מחזיק בידיו, ככל הנראה, נוסח אחד בלבד. את הנוסח הסופי כתב שרון בעצמו, לאחר שקיבל מספר גרסאות שנכתבו עבורו והחליט שלא לקבל אף אחד מהם כלשונו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully