וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להסתכל על הבחירות "בלבן שבעיניים"

3.3.2001 / 18:53

גולשים שלא גיבשו עדיין העדפה יוכלו להיכנס היום לאתרי הבחירות האלטרנטיביים ולהסתכל על הדברים בזוית מעט שונה; מי שכבר החליט יכול להיכנס ולצחוק על המצב

מאת עידו קינן, יניב קרן

מערכת הבחירות סיפקה "חומרים" מצויינים לאתרים עצמאיים. אלה בחרו להסתכל על ההתרחשויות ולהציג אותן בצורה מעט שונה. כמו כולם, נערכו גם האתרים ליום הבוחר והכינו חומרים מיוחדים. חלק מן האתרים, כך מתברר, מתכוונים לרכב על הצלחת הבחירות ולהמשיך לפעול גם בעתיד.

אחד מן האתרים הללו הוא אתר "ברק 2001", אתר סאטירי שמעביר מסר ימני. באתר ניתן לחזות בסיסמתו של ברק, "אסור לחזור לימי שרון", מלווה בתמונות מאינתיפאדת אל-אקצה. מעצב האתר, "הלמו", אומר שאין תוכניות מיוחדות ליום הבחירות, אולם לאחר הבחירות האתר יהפוך, ככל הנראה, לאתר הסברה לעולם על מעשי הפלסטינים. הקריקטורות באתר לא תורגמו לאנגלית, על מנת שלא ישמשו חומר תעמולה נגד ישראל. "אחרי הכל אהוד ברק, הוא ישראלי", הסביר הלמו. מפעיל "ברק 2001"זכה לפני כשבועיים לפנייה מצד מטה ברק תוך איום בתביעה. זאת מכיוון שהוא נושא את שמו של האתר הרישמי של המועמד אהוד ברק. סביר להניח שהאיומים המשפטיים לא יהפכו לממשיים, זאת כיוון שהאתר הרשמי של ברק אמור לרדת מן הרשת כבר מחר.

אתר "פרידו", המורכב משמותיהם של יוצריו, עמית פרידמן ועידו ויזנברג, בני 21, עלה גם הוא לרשת לפני כשלושה שבועות. תחילה הציגו היוצרים סרטון קרב אגרוף בין שרון וברק, הסרטון כך מתברר שימש בעל כורחו גם כסקר בחירות. "העלינו את הסרטון בשביל הכיף", אומר לנו ויזנברג, "ופתאום גילינו שנכנסו 70 אלף איש". פרידמן הוא הצייר והמלחין, וויזנברג ממונה על התכנות .

ההצלחה המסחררת הובילה את הצמד ליצור סרטון גדול יותר, בשם "בייבי וואץ'", בו מככבים ערפאת, ברק וקלינטון. היוצרים חיפשו מממן, ומשלא מצאו אחד, העלו את הסרטון ללא פרסומות. "אנחנו מקווים שהסרטון יפרוץ לעולם", אומר ויזנברג. "אנחנו רוצים להראות את הסרט לקלינטון, זה בדיוק מתאים לו".

לאתר שתי מטרות. הראשונה, כניסה לתחום עיצוב אתרים ופרסומות בפלאש. ויזנברג מספר על חוזים קרובים לסגירה עם מספר חברות סטארט-אפ, אך מסרב לחשוף שמות. כך יתכן מאוד שגם בימים של קשיים בשוק תסייע ההצלחה הפנומנלית של סרטון האיגרוף, שהופץ בשיווק ויראלי טהור, לשכנע מישהו עם כיסים גדולים לתת חסות לשני הצעירים המוכשרים האלה.

גם באתר הימין "דעות" יהיה שמח, "אנחנו מתכוונים להציג באתר חדשות מהשטח", מבטיח עורך האתר , יוני לבב. "בגלל שזה יום שבתון, הרבה אנשים יהיו באינטרנט. אנחנו נקים מטה מתנדבי אינטרנט, שיכתבו בפורומים ובצ'טים ב-24 השעות האחרונות. מעין 'מבצע קדש' של יום הבחירות האחרון. עד עכשיו שכנענו אנשים", מסכם לבב, "עכשיו אנחנו צריכים להוציא אנשים מהבית".

לא ברור אם גלישה באינטרנט היא מה שתוציא את האנשים מהבית. עם זאת, גם בשני האתרים הרשמיים של המועמדים, לקחו בחשבון שהיום הוא היום האחרון. שני האתרים מעודכנים בהודעות לעיתונות ו"במכתב אישי" של המועמדים שפונה לבוחר ומנסה לשכנעו ברגע האחרון למה כדאי להצביע למועמד שנושא את שם האתר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully