וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק זמן בשביתה, החרפה מחר

3.3.2001 / 18:53

בעקבות בקשתו של יו"ר ועדת הבחירות, לא ישבשו היום עובדי הרשויות את הבחירות; החל ממחר מאיימים השובתים לשבש את פעולת הרמזורים בשלוש הערים הגדולות

עובדי הרשויות המקומיות החליטו שלא לשבש היום את הבחירות, אבל מאיימים להחריף מחר את השביתה. אתמול נפגש יו"ר ועדת הבחירות, השופט מישאל חשין, עם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, וביקש ממנו למנוע את השיבושים.

השובתים מזהירים שהחל ממחר הם ישתקו את פעולת הרמזורים בשלוש הערים הגדולות, דבר שיגרום לפקקי תנועה ענקיים. בהסתדרות גם הזהירו שעובדי התברואה לא יכבדו את צווי הריתוק שהוצאו נגדם, משום שהרשויות הטילו עליהם לפנות אשפה במוקדים נוספים, בניגוד לסיכומים.

אתמול חסמו עשרות משאיות את התנועה באזור הקרייה בתל אביב, ופונו רק לאחר התערבות המשטרה. בשעות הבוקר שיבשו נהגי המשאיות את התנועה בכבישי הארץ, ובין היתר נחסמו ציר ז'בוטינסקי ברמת גן וכן הצמתים גהה ובית דגן. המשטרה פינתה את הנהגים ואף עיכבה שניים מהם לחקירה. "אנחנו נערכים לסגור את הצמתים בכל רחבי המדינה על ידי משאיות אשפה", הודיע יו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות הפקידים, יצחק הוכברג.

משרד האוצר אישר אתמול לרשויות המקומיות להוציא צווי מניעה לשרתים בבתי הספר, בהם הצטברו ערמות אשפה כתוצאה מהשביתה. הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, אישר לרשויות להוציא את צווי המניעה לאחר שהתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. ההחלטה נועדה להסיר בדחיפות מפגעים בריאותיים ובטיחותיים בבתי הספר.

האוצר: לא נממן כדי לא ליצור תקדים

המחלוקת בין ראשי מרכז השלטון המקומי לשר האוצר עומדת בעינה. המרכז לשלטון מקומי דורש שהאוצר יממן מתקציב המדינה את תוספת השכר לעובדים עליה הוסכם בשבוע שעבר, בשיעור 3.6 אחוזים וכן את המענק החד פעמי בסך 1,250 שקלים לעובד.

שר האוצר, אברהם שוחט, אמר כי דרישת השלטון המקומי למימון מלא של עלות תוספות השכר היא "בלתי אפשרית ואינה באה בחשבון". שוחט טען כי ההצעה שלו לממן שליש מעלות התוספת, בתנאי שגם הרשויות ישאו בשליש העלות, ושליש נוסף יישאר להחלטת המדינה "היא ההצעה האחרונה". לדבריו, האוצר לא יממן את תוספות השכר מחשש לתקדים מסוכן לשנים הבאות, "אני לא יכול לקחת על עצמי התחייבות שתשמש תקדים להרבה שנים, למרות שאני מאוד רוצה שהשביתה תסתיים והרחובות יהיו נקיים", אמר השר. דבריו הובאו בעיתון "מעריב".

יו"ר המרכז לשלטון מקומי, עדי אלדר אמר אתמול בתגובה: "יש גבול! הממשלה היתה צריכה ללכת לקראתנו ולשאת בשני שליש מעלויות התוספות, אנחנו לא יכולים להטיל עוד ארנונה על התושבים שלנו, ולא על בעלי העסקים שלנו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully