וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה ברק: מחכים לנס

3.3.2001 / 18:53

במטה ברק יתמקד היום המאמץ בקולות הצפים, הערבים וההתנהלות בקלפיות; ראש מטה המתנדבים: "נסיע אנשים לקלפי בכל תנאי שהוא: גשם, רוח, שמש. העיקר להצביע"

מאת הלית לוי

הסקר האחרון שנעשה אמש על ידי מכון "דחף" ופורסם בערוץ 2, לא בישר טובות למטה ברק, ולא סימן על שינוי מגמה או מעשה ניסים.
מועמד הימין לראשות הממשלה, אריאל שרון, זוכה ל-58 אחוזי תמיכה בעוד שברק נותר עם 42 אחוזי תמיכה בלבד. הפער בין המועמדים נותר יציב - 19 אחוזים שמפרידים בין ברק לשרון ובין ברק לשלטון.

ולמרות הסקרים, מקורבי ברק מודיעים אתמול: ראש הממשלה לא יתפטר מראשות מפלגתו במקרה של הפסד ולא יסכים לממשלת אחדות. לאנשי ברק לא נותר אלא להשליך את כל יהבם על הארגון ביום הבחירות, מתוך ידיעה שזה הסיכוי האחרון. מטה הערבים, אחד המטות החשובים ביותר, יקים בנצרת חדר פיקוד קדמי, בראשות השר מתן וילנאי שיקבל דיווחים מהשטח. בנוסף יבקרו כל שרי הממשלה וחברי הכנסת במקום: שמעון פרס, יוסי ביילין, חיים אורון, יוסי שריד, זהבה גלאון, עוזי ברעם, מוסי רז ויעל דיין. כל אלו יסיירו מחר בכפרים בצפון כדי להפגין נוכחות ולנסות, כנגד כל הסקרים, לנצח - או לפחות לא לספוג תבוסה.

כל הקלפיות בארץ חולקו מבעוד מועד לדרגות קושי. כך למשל הוכרזו 500 קלפיות כקשות במיוחד, בעיקר באזורי ההצבעה הערבים והדתיים. במטה ברק חישבו מספרים ועשו הערכות על סמך נתוני הצבעה קודמים והופקו לקחים בהתאם. השבוע אמרה ראש מטה המתנדבים, אורנה אנג'ל: "אנחנו נדאג שאנשים יגיעו לקלפי. אנחנו מנתבים מתנדבים שיסיעו אנשים בכל תנאי שהוא גשם, רוח, שמש. העיקר להצביע".

במטה מתארגנים גם לקראת אלימות אפשרית ונסיונות לפוצץ קלפיות. הדברים האלו כבר התרחשו בעבר. פתקים חסרים, רמאות, עימותים מחוץ לקלפיות - אנשי מפלגת העבודה ומרצ על עשרות פעיליהם יוצבו בקלפיות במטרה למנוע זאת. בנוסף, ישגיחו עורכי דין מתנדבים על חוקיות תהליך ההצבעה.

ראש הממשלה עצמו יחרוש את הארץ החל מתשע בבוקר. במהלך הבוקר הוא יצביע בקלפי שליד ביתו בכוכב יאיר, ואז ימשיך בעבודת השטח עד שעות הערב המאוחרות. בשעות אחר הצהריים יכתוב ברק את הנאום שיישא לאחר תוצאות המדגם. בשעות הערב יתמקם מטה ברק בשפיים. אם ינצחו, תימשך החגיגה עד הבוקר. אם יפסידו, יהפוך הלילה לליל הסכינים הארוכות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully