וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום מצילים את נעמה

3.3.2001 / 18:53

גרורות סרטן הדם שהתפשט בגופה של הילדה מסכנות את חייה; תרומת מח עצם היא הפתרון היחיד להצלתה; מד"א הקים תחנות לבדיקת דם בתחנות ובקניונים ברחבי הארץ

מאת מוטי גל

חיוכה המתוק של נעמה ריגש את המדינה מאז החל מסעם המפרך של בני משפחתה בקריאה להצלתה באמצעי התקשורת. אלפי תורמים צפויים להגיע היום לתחנות מגן דוד אדום ולקניונים, שם ימתינו מתרימי הדם של מד"א לבדיקת דם קצרה, שתישלח מחר למעבדות בארצות הברית לשם בדיקת תיאום רקמות. עד כה לא נמצא תורם מח עצם מתאים לנעמה המצויה בסכנת חיים.

ד"ר יוסי ביטון ורעייתו רותי פוקדים את המחלקה האונקולוגית בבית החולים "דנה" באיכילוב כמעט מאז לידתה של נעמה, מנסים בכל דרך אפשרית לרפא את סרטן הדם בה לקתה ביטון. אולם שורת ההקרנות והטיפולים הכימותרפיים הקשים שעברה נעמה נכשלו, ולפני חודשים מספר התפשט הסרטן בגופה. תרומת מח עצם הינה הטיפול היחיד שיכול להציל את חייה.

מתוך מאגר מח העצם, לא נמצא עד כה תורם המתאים לסיווג הרקמות של נעמה. בשל החמרה במצבה, היא הוטסה למרכז הרפואי "פארקר יוז" שבמינסוטה, שם טופלה באופן נסיוני בשורת טיפולים אשר עשויים לסייע לעיכוב התפשטות הסרטן. אולם הטיפול היחידי שיציל את חייה הינו השתלת מח עצם. המדובר בתהליך הדומה לתרומת דם רגילה. הוא אינו מכאיב, אולם מציל חיים. במד"א מקווים כי תורמים רבים יגדשו את עמדות ההתרמה, ובכך יסייעו להרחיב את מאגר נתוני מח העצם שיאפשר בעתיד את הצלתם של חולי סרטן רבים נוספים הזקוקים לתרומת מח עצם.

היום יתקיים מבצע התרמה הארצי להצלת חייה של נעמה ביטון. מגן דוד אדום, וארגוני "עזר מציון" ו"מאבק לחיים" נרתמו והקימו מוקדי בדיקת מח עצם בתחנות מד"א ובקניונים ברחבי הארץ שינסו לאתר תורמים המתאימים מבחינת תיאום הרקמות. דגימת הדם שתילקח תועבר למעבדות בארצות הברית לבדיקת רקמות למחרת הבדיקה. במידה וימצא תורם מתאים, הוא יוזמן לתרומת מח עצם. המשפחה אף קוראת לציבור לסייע בתרומה כספית לכיסוי עלות המבצע הגבוהה. פרטים לגבי התרומה ניתן למצוא בטל-אול שמספרו 2000 39 1212 או באתר האינטרנט המיוחד שהוקם למען נעמה ביטון.

דרעי נרתם למבצע ההתרמה

כתבנו לירון מרוז מוסיף:
מנהיג ש"ס לשעבר, אריה דרעי, המרצה עונש מאסר בבית הכלא מעשיהו, נרתם למאמץ למציאת מח עצם לנעמה.

בראיון שהעניק אתמול לרדיו קול חי קרא דרעי למאזינים לתרום דם וכן כסף למימון הבדיקה. דרעי הוסיף כי הוא עצמו מתכוון להיבדק לבחינת התאמתו והביע משאלה כי יזכה להיות התורם המתאים.

בראיון, שנעאך ערב הבחירות, הקפיד דרעי שלא להיכנס לפוליטיקה אבל השתמש דווקא בסיסמת הבחירות של אהוד ברק כשאמר שהמבצע חשוב "למען עתיד ילדינו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully