וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הלינץ' ברמאללה חזר בו מהודאתו

3.3.2001 / 18:53

ראיד מחמוד אל שייך טען בפתיחת משפטו שההודאות נגבו ממנו בכוח; בחקירתו סיפר בין היתר כי אחרי שרצח את ואדים נורזיץ' ז"ל, "שטפתי את הדם מהידיים, כדי לא להתגלות"

ראיד מחמוד אל שייך, שנאשם בביצוע הלינץ' בשני חיילי צה"ל ברמאללה, חזר בו היום מהודאתו. גלי צה"ל מדווחים כי בפתיחת משפטו בבית הדין הצבאי בבית אל, טען אל שייך כי ההודאות נגבו ממנו בכוח, ותוך הפעלת שיטות לא כשרות. הנאשם השני, עלי חמדאן, יישלח לבדיקה פסיכיאטרית לפי בקשת סנגורו.

מכתב האישום עולה כי שוטרים פלסטינים בנוכחות קצינים בכירים הם אלו שביצעו את הלינץ' בשני חיילי צה"ל, רס"ל יוני אברהמי ז"ל ורב"ט ואדים נורזיץ'. אל שייך מואשם כי במו ידיו רצח את נורזיץ'.

את הרצח, תיאר אל-שייך, תושב עזה ששירת במשטרת רמאללה. "לקחתי צינור ברזל באורך של כ-40 סנטימטר ונכנסתי לחדר שבו היו שני החיילים. ניגשתי לנורזי'ץ שעמד על רגליו והכיתי בראשו עם הצינור ארבע או חמש פעמים. אחר כך היכיתי אותו בחלקי גופו האחרים, עד שהוא התחיל להשמיע קולות חירחור ודימם מחלקי גופו"

אל שייך ממשיך ומגולל את הרצח הנורא: "כאשר ידי היו מלאות בדם, עזבתי את החדר ושטפתי אותן, כדי שלא יתגלה שהייתי שותף לרצח". הוא מעיד, על פי כתב האישום כי בחדר היו באותו זמן קצינים ושוטרים של המשטרה הפלסטינית, ובהם הקצין אחמד טלמס, שדרגתו זהה לדרגת אל"מ בצה"ל. "כולם היכו את החיילים", אמר אל שייך.

בנוסף, סיפר אל שייך כיצד נתפסו החיילים. "סמוך לשעה עשר בבוקר הייתי בכניסה לתחנת המשטרה יחד עם ארבעה שוטרים אחרים. לפתע ראינו לוחית זיהוי צהובה. היו שם שני אנשים ואחד מהם לבש מדי צה"ל. הורינו להם לעצור ואז שאלתי אותם בעברית מה הם עושים שם. החיילים אמרו שהם תעו בדרך, ואז הקצין שהיה איתנו כיוון אקדח לראשו של אחד מהם והורה להם להיכנס לתחנה. בדרך לתחנה אחד השוטרים התחיל להכות את אברהמי בחזהו".

במקביל, על פי עדותו של אל שייך, באותה שעה כבר הבחינו האנשים ברחוב בשני החיילים. השמועה על לכידתם של השניים התפשטה ברמאללה והמוני אנשים החלו להגיע לתחנה. לאחר ביצוע הלינץ', וזריקת הגופה, ניסה מפקד התחנה לחפות על המעשה ולהטיל את האשמה על ההמון. כך לפי טענת אל שייך שאומר, "מפקד התחנה כינס את כל השוטרים והורה לנו שאם יעצרו אותנו או יחקרו אותנו נספר כי האזרחים הם שהרגו את החיילים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully