וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קישורים בתשלום ביאהו!

3.3.2001 / 18:53

יאהו! פותחת שירות נוסף בתשלום: קישורים מודגשים; השירות יאפשר לעסקים קטנים לפרסם במחירים זולים יחסית; זהו צעד נוסף של יאהו המנסה להגיע לרווחיות

"מגיע לך להיות בטופ. הפוך לאתר בתשלום", נכתב בפרסומת בפורטל יאהו!, אשר מציע לבעלי אתרים מסחריים "מיקום משופר" בקטגוריות מסחריות באתר, תמורת תשלום. אתר החדשות ווירד מדווח, שהשירות עלה ביום חמישי ללא כל פרסום מצד יאהו!.

לקוחות משלמים יופיעו בתיבה מיוחדת של קישורים ממומנים, וברשימת הקישורים הרגילה, עם הדגשה. השירות פתוח רק לבעלי עסקים, שאתריהם מופיעים בקטגוריות המסחריות של האתר. על מנת להכניס אתר לקטגוריות האלה, צריך בעל העסק לשלם ליאהו! כדי שיסקרו את אתרו, ליאהו! יש זכות לסרב לרשום את האתר.

קישורים באינדקס יאהו! מסודרים כיום על פי סדר אלפביתי. יאהו! מוכרת פרסומות לפי מילות חיפוש, כך שמי שמקליד בחיפוש "מזון כלבים", יקבל באנר פרסומי לחברת מזון לכלבים, לצד הרישומים הרגילים באינדקס. בניגוד לבאנרים, קישורים בתשלום עולים הרבה פחות (החל מ-25 דולר), ופותחים אפשרויות פרסום בפני עסקים קטנים.

"יאהו! מצטרפת לשוק מכירת הקישורים אחרי רוב מנועי החיפוש הגדולים", אמר עורך אתר "סרץ' אנג'ן ווץ'" ("מעקב מנועי חיפוש"), דני סאליבן. "עם הירידה ברווחי פרסום, הגיעו מנועי החיפוש למסקנה שעליהם להפיק רווחים באמצעים אחרים", הוסיף סאליבן.

סגנית נשיא יאהו! והעורכת בפועל, סריניג'ה סריניווסן, משווה את הקישורים בתשלום למספרי טלפון מודגשים ב"דפי זהב". לדבריה, הם משלבים את רצונותיהם של המשתמשים ושל המפרסמים, ומאפשרים ליאהו! להמשיך להתקיים.

מכירת הקישורים היא צעד נוסף במגמתה של יאהו! להשתחרר מהתלות בפרסומות, עקב ההאטה בשוק הפרסום. הצעד הקודם היה גביית תשלום על רישום פריטים באתר המכירות הפומביות של יאהו!. מניית יאהו! נפלה בכ-25 אחוז בינואר, אחרי פרסום אזהרת רווח שצפתה ירידה של שישים אחוז בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2001.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully