וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשדיר הכי טוב של אהוד

3.3.2001 / 18:53

אתמול שודר הפרק האחרון של הסדרה "טירונות", במהלכו נהרגו כמה מהגיבורים בקרב בלבנון; מטה ברק: בעקבות השידור שהזכיר את הטראומה, החליטו מתלבטים רבים "לחזור הביתה" ולבחור ברק

מאת גלי סימן-טוב

לאחר שנתיים רצופות חוויות הגיעו אתמול טירוני פלוגת גבעתי, בראשות המ"פ אקי אבני לקו הגמר, כאשר עלו לראשונה להילחם על אדמת לבנון, בקרב עקוב מדם שסיכם את הסדרה "טירונות", עם רייטינג של 21.8 אחוזים בזמן שיא הצפייה.

כמעט תשעה חודשים עברו מאז הוציא אהוד ברק את צה"ל מלבנון, ונראה כי הציבור הישראלי כבר הספיק לשכוח את קללת לבנון. יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות, יכלו הצופים להיזכר מחדש בזוועות לבנון, בפרק הסיום של הסדרה שכפי הנראה השפיע על החלטתם.

קרן, צופה נלהבת של הסדרה, לא יכלה לעצור אמש את הדמעות לנוכח הקרב הטלוויזיוני על אדמת לבנון, ולמרות שלא חשבה להצביע מחר בבחירות לראשות הממשלה, שינתה את דעתה והחליטה לממש את זכותה האזרחית.

"החלטתי לא ללכת להצביע, אבל לאחר שצפיתי בסדרה שיניתי את דעתי, ולמרות שהסדרה כבר לא רלוונטית מלפני כמה חודשים היא בהחלט השפיעה עלי. לאחר שבפרק אתמול התנהל קרב בלבנון, וחלק מהדמויות נהרגו, חשבתי שאנחנו לא צריכים להתמודד עוד עם מוות כזה, לא צריכים לעמוד מול קברים. לא עברה לי בראש המחשבה ששרון יכול להביא אותנו לעוד מלחמה, אלא שאולי כדאי שאני אלך להצביע ובכך אתן לאהוד ברק את התודה האחרונה שמגיעה לו". אומרת קרן.

"הפרק אתמול היה תזכורת"

את הטענה כי הסדרה כבר לא רלבנטית שמעו יוצרי הסדרה, האחים אורי ובני ברבש, לא אחת, אך לאחר שידור הפרק האחרון אמש, והתגובות שקיבלו, אומר אורי ברבש כי הפרק הוכיח את רלבנטיות הסדרה.

מבחינתו של ברבש העיתוי בו שודר הפרק היה מבורך, והזכיר לציבור מיהם המועמדים לראשות הממשלה ומה האפשרויות שעומדות בפנינו. "אתמול יכל הציבור לראות מי עומד מולו, במי הוא יכול לבחור. האם באיש שהכניס אותנו ללבנון, או באיש שהוציא אותנו מלבנון", אמר ברבש. "צילמנו את הסדרה לפני שנתיים, לפני היציאה מלבנון ולפני הבחירות, בעיצומה של הלחימה בלבנון וגם כיום זה חלק בלתי נפרד מההווה שלנו, לכן זה מגוחך להגיד שהפרק לא רלבנטי. מבחינתי הפרק האחרון נתן ביטוי למציאות הנוראית שבה אנו חיים, במלחמה שגרמה לנו לשלם מחיר כל-כך נורא. לבנון היא חלק מהחיים שלנו גם היום, ומרוב סיסמאות שכחנו את זה. הפרק אתמול היה תזכורת, ואם תוצאת הלוואי שלו היא שאנשים ילכו להצביע אני יכול להגיד שאני שלם עם הערך המוסף הזה".

על תזמון השידור אומרים בחברת "רשת", כי לא היתה כל כוונה לשדר את הפרק האחרון באופן שישפיע על אופן ההצבעה של האזרחים. "העונה האחרונה כללה 13 פרקים ולא נפסיק את השידור בגלל עיתוי הבחירות. זה רק מוכיח לנו שסדר היום הקיים משתקף בראי הדרמה, ואם גרמנו לאנשים לחשוב מה טוב", אמרה דוברת החברה.

ממטה ההסברה של אהוד ברק נמסר, כי "מטר פניות טלפוניות מתקבל במטה מאז אמש, מאזרחים שצפו בפרק האחרון בסידרה "טירונות". הפרק שהוקרן החזיר לפונים את אימת מלחמת לבנון, והם מביעים חרדה מפני הצפוי לישראל אם ייבחר אריאל שרון, שכיהן כשר ביטחון, והביא עליהם את המלחמה המיותרת שעלתה במחיר האיום של מעל 1,000 חיילים". עוד ציינו במטה כי רבות מהפניות הן מאזרחים נרגשים שהודיעו, כי החליטו סופית לחזור הביתה ולהצביע ברק.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully