וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרשויות נערכים להמשך המחאה מחר

3.3.2001 / 18:53

נהגי המשאיות ששיבשו את התנועה בתל אביב התפזרו לפני הצהריים; הרשויות המקומיות יוציאו צווי מניעה לשרתי בתי הספר; לבקשת השופט חשין, העובדים לא ייפגעו במהלך התקין של הבחירות

עובדי הרשויות המקומיות מתארגנים להמשך המחאה נגד השלטון המקומי מחר בבוקר. עשרות המשאיות שחסמו לפני הצהריים את התנועה באזור הקרייה בתל אביב התפזרו לאחר שהגיעו לסיכום עם השוטרים שהגיעו למקום. המשטרה הורתה גם על פינוי ערמות האשפה מול משרדי מרכז השלטון המקומי בתל אביב.

משרד האוצר אישר היום לרשויות המקומיות להוציא צווי מניעה לשרתים בבתי הספר, בהם הצטברו ערמות אשפה כתוצאה מהשביתה. הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, אישר לרשויות להוציא את צווי המניעה לאחר שהתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. ההחלטה באה במטרה להסיר בדחיפות מפגעים בריאותיים ובטיחותיים בבתי הספר.

בשעות הבוקר שיבשו נהגי המשאיות את התנועה בכבישי הארץ, ומאוחר יותר התרכזו בשיבוש התנועה בתל אביב. בשעות הבוקר נחסם ציר ז'בוטינסקי ברמת גן וכן הצמתים גהה ובית דגן. המשטרה פינתה את הנהגים ואף עיכבה שניים מהם לחקירה. "אנחנו נערכים לסגור את הצמתים בכל רחבי המדינה על ידי משאיות אשפה", הודיע בבוקר יו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות הפקידים, יצחק הוכברג.

מלבד שיבושי התנועה גם היום לא נרשמים דו"חות חניה לנהגים, ומחלקות ההנדסה והפיקוח בערים לא פועלות. בבתי ספר שבקרבתם ערימות אשפה שעלולות לסכן את בריאות התלמידים, לא מתקיימים לימודים. עובדי הרווחה והייעוץ הפסיכולוגי שובתים, וכן עובדי הרשויות ביהודה שומרון ועזה שהצטרפו לפני מספר ימים לשביתה. סייעות הגננות בקו העימות, ונהגי הסעות התלמידים במועצות האזוריות שובתים אף הם. כמו כן בערים לא מתבצעים תיקונים של קווי ביוב ומים ועבודות ניקיון בשווקים ובבתי החולים בערים הגדולות.

הסתדרות הפקידים החליטה להחריף גם היום את השביתה, אולם הבטיחה שלא לשבש את הבחירות מחר. בכך נענתה ההסתדרות לפנייתו של יו"ר ועדת הבחירות, מישאל חשין. אתמול נועד חשין עם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בבקשה למנוע את השיבושים, פרץ השיב בחיוב.

האוצר: לא נממן כדי לא ליצור תקדים


המחלוקת בין ראשי מרכז השלטון המקומי לשר האוצר עומדת בעינה. המרכז לשלטון מקומי דורש שהאוצר יממן מתקציב המדינה את תוספת השכר לעובדים עליה הוסכם בשבוע שעבר, בשיעור 3.6 אחוז וכן את המענק החד פעמי בסך 1,250 שקלים לעובד.

שר האוצר, אברהם שוחט, אמר כי דרישת השלטון המקומי למימון מלא של עלות תוספות השכר היא "בלתי אפשרית ואינה באה בחשבון". שוחט טען כי ההצעה שלו לממן שליש מעלות התוספת, בתנאי שגם הרשויות ישאו בשליש העלות, ושליש נוסף יישאר להחלטת המדינה "היא ההצעה האחרונה". לדבריו, האוצר לא יממן את תוספות השכר מחשש לתקדים מסוכן לשנים הבאות, "אני לא יכול לקחת על עצמי התחייבות שתשמש תקדים להרבה שנים, למרות שאני מאוד רוצה שהשביתה תסתיים והרחובות יהיו נקיים", אמר השר. דבריו הובאו בעיתון "מעריב".

יו"ר המרכז לשלטון מקומי, עדי אלדר אמר אתמול בתגובה: "יש גבול! הממשלה הייתה צריכה ללכת לקראתנו ולשאת בשני שליש מעלויות התוספות, אנחנו לא יכולים להטיל עוד ארנונה על התושבים שלנו, ולא על בעלי העסקים שלנו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully