וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות כרטיסי האשראי יפצו לקוחות בגין טעויות

3.3.2001 / 18:53

המפקח על הבנקים פרסם היום הוראות חדשות בנוגע לטעויות שמבצעות חברות כרטיסי האשראי, חלוקת דיבידנד על ידי תאגידים בנקאיים ופתיחת סניפים חדשים

המפקח על הבנקים, ד"ר יצחק טל, פרסם היום תיקונים להוראות פעילות התאגידים הבנקאיים, בכל הנוגע לתחומים: טעויות שמבצעות חברות כרטיסי האשראי, חלוקת דיבידנד על ידי תאגיד בנקאי ונוהל פתיחת סניפים על ידי תאגידים בנקאיים.

במקרה של טעות ברישומים על ידי חברות כרטיסי האשראי, בנוסף להחזר הסכום המקורי, יפוצה הלקוח על התקופה בה חוייב חשבונו בטעות, לפי שיעור ריבית הפריים, או לפי שיעור ריבית הליבור, אם מדובר במטבע חוץ.

בנוסף, תחוייב חברת האשראי לשלוח ללקוח הודעה מפורטת בעקבת תיקון רישום שגוי, ובמידה שתיקום הטעות מצריך חיוב הלקוח, לא ישלם הלקוח רבית בגין הטעות.

עוד קבע המפקח כי תאגיד בנקאי לא יחלק דיבידנד אלא באישור המפקח, ובמידה ולתאגיד הבנקאי יתרת עודפים מצטברת שלילית (כמו שהיה עד כה), או אחת או יותר משלוש השנים האחרונות הסתיימה בהפסד או שהתוצאה המצטברת בשלושת הרבעונים האחרונים מראה על הפסד.

לגבי פתיחת סניפים על ידי תאגידים בנקאיים, קבע המפקח מדיניות ליברלית יותר. הנוהל החדש קיצר את הליך פתיחת סניף, למעט מקרים חריגים. בנוסף, נותן הנוהל היתר כללי המאפשר העתקת סניף במרחק עד 500 מטר מהסניף הקיים, לאחר הודעה למפקח (במקום צורך בהיתר ספציפי כפי שהיה עד כה).

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully