וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מניין ההרוגים הסופי ברעש האדמה אולי לא יוודע לעולם"

3.3.2001 / 18:53

כך העריך היום שר ההגנה ההודי: מניין ההרוגים עומד כעת על 16 אלף בני אדם, מספר הדומה לאלו הנעדרים; הוגשו כתבי אישום נגד חברות הבניה

"מניין ההרוגים הסופי ברעידת האדמה הקטלנית שפקדה את הודו, אולי לא יוודע לעולם", כך מעריך היום שר ההגנה ההודי, ג'ורג' פרננדז.

פרננדז חזה באמצע חודש שעבר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות לכדי 100 אלף בני אדם. "אני לא חושב שנדע לעולם את המספר הסופי", אמר השר בעת שביקר בבית החולים שדה של המשלחת הישראלית שממוקם העיירה בוהג'. מניין ההרוגים כעת עומד על 16 אלף בני אדם, מספר דומה לאלו הנעדרים. "אם החששות הכי גדולים שלי יתקיימו אזי מניין ההרוגים עוד יעלה", סיפר השר והוסיף כי מרבית המתים כבר הובאו לקבורה. "כבר מהיום הראשון החלו בכפרים לשרוף את הגופות".

בהודו עדיין לא מדברים על שיקום. "עבודת השיקום תחל לאחר שעבודות ההצלה והניקיון יסתיימו", מספר השר. הבנק העולמי הבטיח לממשלת הודו סיוע כספי בגובה מיליארד דולר לשיקום ההריסות. אתמול הגישו שלטונות הודו תלונות פליליות נגד 21 חברות בניין מאחמדבאד בטענה שרבים מהבניינים קרסו כתוצאה מבנייה לקויה. לדברי מומחים, הקבלנים השתמשו בחומרים מאיכות ירודה והתעלמו מתקנים. השר הפדרלי לפיתוח עירוני בהודו אמר שתקנות הבנייה הופרו בכל רחבי המדינה. "לאנשים לא אכפת, הם מתפשרים על רמת הבנייה כדי לצמצם עלויות".

דובר הממשלה הבטיח אתמול כי הממשלה תחוקק תקנות שיחייבו את הקבלנים להוכיח עוד לפני כניסת הדיירים, שהבניינים שבנו עמידים בפני רעש אדמה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully