וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחות אמריקה אונליין נמצאים בסכנה

3.3.2001 / 18:53

וירוס "סוס טרויאני" תוקף את מנויי אמריקה אונליין; הוירוס ''לוכד'' את סיסמאות הגולשים ומעביר אותם לידי האקרים; רמת הסיכון: בינונית

מנויי אמריקה אונליין, ספקית שירותי האינטרנט הגדולה בעולם, הוזהרו ביום חמישי האחרון מפני וירוס "סוס טרויאני". הוירוס החדש עלול לגנוב את הסיסמא שלהם, ומאפשר להאקרים גישה לאי.מייל, כמו גם למידע אישי אחר.

על-פי מומחי חברת האנטי-וירוס מקאפי (McAfee), הוירוס, המכונה APStrojan.qa זוהה לראשונה ב- 25 לינואר, והוא וירוס אקטיבי בשורת וירוסים דומים,שנועדו לתקוף את מנויי AOL שזוהו בשנה האחרונה. הוירוס הוגדר כבעל רמת סיכון בינונית למנויי AOL, ורמת סיכון נמוכה עד בינונית למשתמשים אחרים.

מומחי מקאפי מסרו עוד, כי בחודש האחרון, גבר זרם הדיווחים על הידבקות בוירוס בכ- 100 אחוזים. לא ברור כמה מנויים כבר נדבקו בוירוס, אך נראה כי מדובר במספר בלתי מבוטל.

"סוס טרויאני" הוא תוכנה עוינת, המגיעה במסווה של יישום תמים, הכולל בתוכו אוסף של פקודות הרסניות. להבדיל מוירוסים רגילים, סוס טרויאני לא משכפל את עצמו, אבל הוא מופיע כקוד עוין המתחזה לתוכנה תמימה, כגון שומר מסך. כשהוא מופעל על מחשב מסוים, הסוס הטרויאני "לוכד" מידע שנמצא על המחשב ,
ומאפשר לגורמים עוינים לשלוט על המחשב שלכם מרחוק.

הוירוס הנוכחי מוסווה תחת השם mine.zip, ומפיץ עצמו דרך האי.מייל, בהודעה שכותרתה היא "hey you" (היי, אתה). נושא ההודעה מציין כי הקבצים המצורפים הם תמונות שנסרקו.

כשהמנוי מתחבר לשירות AOL, הוירוס מנסה לשלוח את עצמו באי.מייל לכל רשימת הכתובות של המשתמש. לפיכך, גם גולשים שאינם מנויי AOL עלולים להידבק בו. הוירוס לא מתוכנן לגנוב את השם והסיסמא של משתמשים אחרים, אולם הוא עתיד להאט את ביצועי המחשב שלהם.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully