וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין פיטר 11 רבני ערים

3.3.2001 / 18:53

הסיבה: הם אינם מתגוררים בעיר כהונתם; זוהי הפעם הראשונה שרבני עיר מפוטרים על רקע זה; שר הדתות: "זה רחוק מאוד מהסדר שהייתי רוצה לעשות"; משכורתם של הרבנים: כ-30 אלף שקלים

שר המשפטים והדתות, יוסי ביילין, הביא לפיטורם של 11 רבני ערים וישובים, מכיוון שהם אינם מתגוררים בעיר כהונתם. זוהי הפעם הראשונה שרבני עיר מפוטרים על רקע זה, ומעשה זה התאפשר באמצעות תקנות חדשות, שעליהן חתם ביילין לפני ארבעה חודשים. "זה רחוק מאוד מהסדר שהייתי רוצה לעשות - פירוק מוחלט של המשרד המיותר הזה", אמר ביילין בראיון לקול ישראל.

ביילין אמר שלא ניתן לקבל מצב בו רבני עיר לא יתגוררו קרוב לקהילה שלהם דווקא בשבתות וחגים. בלשכת השר דחו את הטענה שהעיתוי קשור לבחירות וטענו כי מדובר במהלך שנמשך כבר חצי שנה והבשיל כעת. "האם באמת המיגזר הדתי רוצה שהרבנים יקבלו שכר ולא יגיעו לקהילות שלהם, לא בשבתות ולא בחגים, הרי זה דבר מגוחך", אומר ביילין. "אין לזה שום קשר לבחירות. זה לא חוק אנטי, זה חוק בעד האנשים הדתיים"

רבני ערים מקבלים משכורות שנעות בין 20 ל-30 אלף שקלים. אולם כ-20 מהם אינם מתגוררים כלל בישוב או שמשפחתם גרה בעיר אחת והם מחזיקים דירה שנייה ביישוב, בו הם מכהנים. התקנות שקבע ביילין התקבלו ב-16 באוגוסט והן קבעו כי "מקום מגוריו הקבוע של רב יהא בתחום הרשות המקומית שבה הוא מכהן". עור נקבע כי כאשר נודע לשר הדתות כי רב עיר חדל להתגורר במקום כהונתו, יורה להפסיק את עבודתו לאלתר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully