וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש סוסים שמדברים טל ברודית

3.3.2001 / 18:53

כדורסלן העבר תובע ממפעל הפיס להפסיק את תשדירי הפירסומת "סוס מנצח", בטענה כי הם פוגעים בו; בקמפיין, מתראיין הסוס המנצח ואומר משפט הדומה לזה המזוהה עם ברודי "אנחנו על המפה"

הפירסומת של מפעל הפיס לכרטיס חיש-גד "סוס מנצח", הצליחה להרגיז את כדורסלן העבר, טל ברודי. הלה טוען כי דברי הסוס "אנחנו על המסלול ונישאר על המסלול", פוגעים בו ובבני משפחתו והם הוצאת לשון הרע והפרת זכויות.

טל ברודי, לשעבר קפטן נבחרת ישראל, ומכבי תל אביב בכדורסל, תובע ממפעל הפיס, באמצעות עורך דינו, להפסיק מיד את התשדירים ולפרסם התנצלות על עוגמת הנפש, שלטענתו נגרמה לו. דבריו פורסמו היום בעיתון "ידיעות אחרונות".

בקמפיין, מתראיין הסוס המנצח במירוץ ואומר במבטא אנגלו סקסי: "אנחנו על המסלול, ואנחנו נשארים על המסלול", משפט שדומה לזה שאמר ברודי ב-1977, לאחר ניצחון מכבי תל אביב בגביע אירופה לאלופות, "אנחנו על המפה ואנחנו נשארים על המפה". "המשפט מזוהה עם ברודי, ולכן ברור לכל דרדק מהו מקור המשפט ואת מי מחקה הסוס", טוען עורך דינו של ברודי.

מפעל הפיס דחה את טענותיו של ברודי: "המשפט בפרסומת איננו ציטוט. הוא לכל היותר פרפראזה, שהיא לגיטימית לכל הדעות". לטענת המפעל, הביטוי הפך מזמן למטבע לשון, הנמצא בשימוש הכלל, ומבחינה זו הוא נחלת הכלל. אין עליו זכויות יוצרים או קניין רוחני". מנכ"לית מפעל הפיס הוסיפה וטענה כי "התגובה הטבעית של הצופים והמאזינים לתשדיר היא חיוך, צר לי שהוא לא מתייחס לעניין באותה צורה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully