וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבילון סורקים ומצפים לרווחים

3.3.2001 / 18:53

גרסה 3.1 של בבילון מציגה פרסומות למשתמש; מידת היעלות של הפרסומות נמדדת באמצעות סריקה; הסריקה עוררה בהלה וחשש של חדירה לפרטיות; בבילון: התוכנה בטוחה לשימוש, רצינו להרוויח כסף

חברת בבילון יצרנית התרגומון המקוון, השיקה לאחרונה גרסה חדשה- בבילון 3.1. על מנת להפיק רווחים מן השירות הוכנסה לתרגומון פונקציה של הצגת פרסומות. האפשרות החדשה עוררה חשש שמה החברה בודקת את הרגלי הגלישה של הגולש ומעבירה את המידע הלאה. מבירור שנערך עולה כי אין שחר לדברים.

חברת בבילון החליטה לאחרונה להתחיל להפיק רווחים מן השירות הפופולארי שלה. כמו בכל יישום אחר באינטרנט החליטו בבילון לצרף פרסומות לתרגומון. על מנת להפוך את הפרסום ליעיל פנתה בבליון לחברת סיידור הישראלית המתמחה בפיתוח יישומי רשת.

גולש שהתקין את הגרסה האחרונה הפיץ ברשת מכתב נזעם בו הוא מסביר כי הפעלת התרגומון גורמת להפעלת יישום שסוקר את הדיסק הקשיח של המשתמש ומאתר הרגלי גלישה ותוכנות שמותקנות. אולם מבירור קצר שנערך מתברר שהיישומים שבבילון מפעילה הם לגיטימיים.

"החלטנו לשים פרסומות בתרגומון כדי להרוויח ממנו כסף", אמרה סמנכ"לית שיווק בחברה, מיכל פרנקל. לדבריה אין שחר לדברים שנכתבו על ידי הגולש האלמוני. "במהלך ההתקנה מתבצעת סריקה של הדיסק הקשיח שנועדה לבחון באילו פונטים משתמש הגולש. המידע שנאסף על ידי חברת סיידור נועד לבחון את מידת היעילות של הפרסומות. הנתונים שנאספים מסופקים בצורה מצרפית ולא מתייחסים בשום אופן להרגלי הגלישה של גולש בודד".

פרנקל הוסיפה כי הסרת הפרסומות מן התרגומון מהווה הפרה של זכויות השימוש. "אנחנו מוכנים למכור את התוכנה ללא פרסומות במחיר של 19 דולר לשנה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully