וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון מסרב להתחייב שלא ימנה אנשים בעלי עבר פלילי לתפקידי מפתח

3.3.2001 / 18:53

בסביבתו של שרון פועלים אנשים מרכזיים בעלי תיקי חקירה פתוחים; מנכ"ל הליכוד, שמועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הורשע בעבר; יו"ר הליכוד: אנהג רק לפי החוק

מאת אסף לוי

מועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון, סירב הבוקר להתחייב שלא למנות אישים בעלי עבר פלילי בממשלתו, אם יבחר. בתשובה לשאלת כתב וואלה! חדשות בעניין אמר יו"ר הליכוד כי "ישראל היא מדינת חוק ויש בה כללים ברורים. אם אני אבחר לראש ממשלה, כמי שמכבד את החוק, אנהג רק לפיו ולפי הכללים המקובלים, בהתייעצות עם כל הגורמים המשפטיים".

שרון אמר את הדברים לפני פגישה עם שגריר צרפת בישראל, ז'אק הונצינגר, במצודת זאב. בסביבתו של מועמד הליכוד פועלים בתפקידי מפתח אנשים, נגדם מתנהלות חקירות משטרה. בנוסף, מנכ"ל הליכוד, אורי שני, שמועמד לכהן מטעם שרון בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוא בעל מספר הרשעות בפלילים. ההרשעה האחרונה שלו היא משנת 97', אז הורשע בעבירות של הפרת אמונים ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי.

כשנשאל בשנית על מינוי אנשים עם עבר פלילי, תוך מתן דגש לגבי הנורמות הציבוריות אותן ינהיג, אמר שרון: "אתה הרי מפיץ ידיעה שאין לה שחר".

בהמשך הוא אמר: "יש לי בקשה אליך, אל תנסה להכניס דברים בפי אני אמרתי דברים ברורים אני מתכוון למה שאני אומר ואומר את מה שאני מתכוון. אינני הולך כאן סביב סביב. עמדתי ברורה: אפעל בדיוק לפי הכללים, לפי החוק. אני מכבד חוק וכך אנהג".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully