וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון דולר לצמח באינטרנט

3.3.2001 / 18:53

סופר האימה הידוע,סטיבן קינג, מפרסם נתונים כספיים על מכירות הספר הדיגיטלי "הצמח"; פרקי הספר מפורסמים באינטרנט מאז חודש יולי וגרפו רווח של כ-464 אלף דולר נטו

מאת עידו קינן


סטיבן קינג מפרסם באתרו, כפי שהבטיח, את הנתונים הכספיים על מכירות ספרו הדיגיטלי, "הצמח", ומציע לקוראיו לחשוב עליהם כעל הפרק השביעי של הספר. ההכנסות מהספר, עד סוף 2000, הגיעו ללמעלה מ-720 אלף דולר. ההוצאות עברו את ה-257 אלף דולר, כשהן מתחלקות בין אירוח ותחזוקת האתר (כ-103 אלף דולר), פרסום (כ-140 אלף), ועיצוב (14 אלף). הרווח נטו הגיע לכ-464 אלף דולר.

"כשהחלטתי לפרסם את שני הפרקים הראשונים, לא חשבתי שזה יצליח. הבעתי בפומבי אמון בטבע האנושי, אבל ביני לבין עצמי, תהיתי אם מישהו אי פעם ישלם עבור משהו ברשת", כתב קינג בעבר באתרו. ספרו הדיגיטלי הקודם, "ריידינג ד'ה בולט", נמכר בכחצי מיליון עותקים, ואילו הספר הנוכחי מגיע לכמה מאות אלפים, לכל היותר, כולל אלו שלא שילמו. "מנקודת המבט שלי, 'הצמח' די הצליח", כתב קינג לאחרונה.

קינג הודיע בעבר, כי המחיר הסופי של הספר יהיה שלושה-עשר דולר. פרקים 1 עד 3 עלו דולר לפרק, פרקים 4 עד 8 היו אמורים לעלות שני דולר לפרק, וכל פרק מהתשיעי ומעלה אמור להיות חינם. בין 75 ל-80 אחוזים מהקוראים שילמו על פרקים 1 עד 3, מה שהוביל את קינג לצ'פר אותם בפרק חינם, מספר 6. החל מפרק 4 שיעור המשלמים ירד בצורה תלולה, אל מתחת לחמישים אחוזים. הסיבה לגניבת הפרק, שיער קינג, היא הודעתו שהספר יצא להפסקה אחרי פרק 6, שפורסם בדצמבר. סיבה נוספת עשויה להיות עליית המחיר, אם כי שני דולרים הם בהחלט לא סכום כל כך גבוה.

לא ידוע כמה פרקים יהיו, אך באמזון מצאנו קודי תשלום עד לפרק 12, וייתכן שזהו אורכו הצפוי של הספר. באמזון ניתן לשלם שבעה דולרים על החלק הראשון כולו, פרקים 1 עד 6, שנקרא "זניט עולה: ספר מספר אחת של הצמח", אם כי פרק 1 כבר הוסר מהאתר. עוד, אפשר להוריד ולהדפיס עטיפה לספר מהאתר של קינג.

"הצמח" מפורסם באינטרנט מחודש יולי אשתקד, פרק אחר פרק, בלי כל אמצעי הגנה, כשהתשלום עליו תלוי ברצונם הטוב של הקוראים. "כבדו את זכויות היוצרים שלי. ככותב, הן כל מה שישי לי", ביקש קינג מקוראיו. סעיף בחוזה בינו לבין הקוראים מחייב אותו להמשיך ולכתוב פרקים חדשים כל עוד שיעור המשלמים גבוה, אולם הסעיף הבא מכיל הסתייגות: "אם אני מת - הסעיף הקודם מבוטל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully