וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה למשפט סקוטי: הראיות במשפט לוקרבי חלשות מאוד

3.3.2001 / 18:53

בעקבות חוות הדעת של הפרופ' התעוררו ספקות לגבי פסק הדין בו הורשע אחד האזרחים הלובים בפיצוץ מטוס פאן-אם בו נהרגו 270 בני אדם; המומחה מקווה שההרשעה לא התבססה על ראיות אלו

גוברות הספקות לגבי הרשעתו של עבד אל באסט אל-מגראהי, הסוכן החשאי הלובי, בפיצוץ המטוס מעל לוקרבי. זאת בעקבות הסתייגותו של הפרופסור למשפטים, רוברט בלאק, שתיכנן את מבנה המשפט ההולנדי, מפסק הדין.

אדריכל המשפט ההולנדי אמר כי הוא "בהחלט נדהם" שהאזרח הלובי נמצא אשם. לדבריו, לתביעה היו "הוכחות נסיבתיות מאוד מאוד חלשות" והוא הביע תקווה שבית המשפט הסקוטי לא הרשיע אף אחד, "אפילו לובי" על בסיס ראיות אלו. חוות הדעת של פרופ' בלאק, הנחשב למומחה החשוב ביותר בהליכי התביעה הסקוטים, פורסמה היום בעיתון בריטי.

שלושת שופטי בית המשפט הסקוטי המיוחד, היושב בהולנד, הרשיעו בשבוע שעבר את פחימה באחראיות לפיצוץ מטוס "פאן-אם" מעל לוקרבי והריגת 270 אנשים. הוא הורשע ונידון ל-20 שנות מאסר. השופטים זיכו את האזרח הלובי השני, עבד-אל באסט אל-מגראחי, שנחשד אף הוא בביצוע הפיגוע. פחימה יערער על הרשעתו.

הפגנות בטריפולי: שלושה לובים שיספו את גורנם

אתמול הפגינו אלפים בטריפולי, בירת לוב, במחאה על פסק הדין. במהלך ההפגנה שיספו שלושה מפגינים לובים את גרונם בסכין גילוח במחאה על הרשעתו של אל-מגראהי. הם פונו במצב קשה לבתי חולים.

המפגינים, שהביעו את מחאתם ליד בניין האו"ם בטריפולי, קראו קריאות "אללה גדול" וקריאות נגד ארצות הברית, שלדעתם הכתיבה את פסק דינו של איש מנגנוני הביטחון של לוב.הם נשאו כרזות בנוסח: "גזר הדין אינו צודק" ו"עבד אל בסאט ישוב הביתה כפי שהמנהיג קדאפי הבטיח". הדוברים בהפגנה טענו כי המפגינים יצאו לרחובות, מאחר שמשרד החוץ והממשלה לא טיפלו בפרשה כפי שהעם ציפה מהם.

בפיגוע שאירע בשנת 1988 התפוצץ מטוס פאן-אם מעל לעיירה לוקרבי שבסקוטלנד והביא למותם של 270 בני אדם. סוכן לובי נוסף שהועמד לדין, זוכה.

מנהיג לוב, מועמד קדאפי, אמר בסוף השבוע כי האזרח הלובי שנידון ל-20 שנות מאסר באשמה כי פוצץ את מטוס הפאן-אם בלוקרבי הוא חף מפשע בדיוק כמו הלובי השני שנעצר וזוכה. קדאפי הודיע כי ביום שני שיציג הוכחות על חפותם של השניים ולשופטים לא תשאר ברירה, לדבריו, אלא להתאבד, להתפטר או להודות באמת.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully