וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר המדינה האמריקאי: ארה"ב מחוייבת לביטחון ישראל

3.3.2001 / 18:53

בפגישה ראשונה עם נציג ישראלי רשמי, הדגיש פאואל לשגריר ישראל בארה"ב את הצורך בהמשך המו"מ המדיני, גם בתקופת המעבר השלטוני; פאואל: הפסקת המו"מ עלולה ליצור ואקום מסוכן באזור

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, נפגש בסוף השבוע עם שגריר ישראל בארצות הברית, דוד עברי, בפגישה ראשונה עם נציג ישראלי רשמי. פאואל ביקש לקיים את הפגישה לפני הבחירות, כדי להבהיר כי ממשל בוש ימשיך אינו מתרחק מהנעשה במזרח התיכון. בשל חשש מהתערבות במערכת הבחירות בישראל, נערכה הפגישה עם גורם שאינו מזוהה מבחינה פוליטית.

בפגישה הדגיש פאואל את מחויבות ארצות הברית לביטחון ישראל, והזהיר כי הפסקת המו"מ בין ישראל לפלסטינים עד לאחר הבחירות, עלולה ליצור "ואקום מסוכן" באזור. פאואל הדגיש את הצורך בהמשך ההידברות גם בתקופת המעבר לאחר הבחירות, ובמהלך הרכבת הממשלה.

במהלך הפגישה דנו השניים בבקשות ישראל לקדם את נושא הסיוע הביטחוני בסך 450 מיליון דולר שהוקפא בידי הקונגרס, ולהסיר את האזהרה לאזרחים אמריקאים שלא לבקר בישראל. פאואל אמר לעברי כי שיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי המדינות יחודש לאחר הבחירות, ללא קשר לתוצאותיהן.

כמו כן דנו השניים במצב הביטחוני בגבול הצפון, בחיילי צה"ל החטופים, במצב הפנימי ברשות הפלסטינית ובאיום הנשקף לישראל מאיראן ומעיראק. לקראת סוף החודש עשוי פאואל לבקר במזרח התיכון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully