וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הצבאית התירה לנרקומן לחתום על כשירות מטוסי קרב

3.3.2001 / 18:53

מכונאי בחיל האוויר נשאר בתפקידו שלושה חודשים למרות שנתגלה כי הוא מזריק הירואין כל שלוש שעות; החוקרים השתמשו בו להפללת חיילים אחרים, ולא יידעו את מפקדיו על התמכרותו

המשטרה הצבאית איפשרה למכונאי מטוסים בחיל האוויר לחתום על כשירות של מטוסי קרב, למרות שידעו כי הוא מזריק הרואין כל שלוש שעות. כך נתגלה במהלך דיון בבית הדין הצבאי של המטכ"ל, במהלך דיון במעצר חייל אחר הנאשם בשימוש בסמים.

ב"מעריב" נכתב הבוקר, כי סנגורו של החייל, עו"ד אבי אודיז, טען בדיון כי עד התביעה המרכזי במשפט, הוא נרקומן ששירת עד לאחרונה כמכונאי מטוסים בחיל האוויר. הסנגור טען עוד לאחר שנתגלה כי המכונאי משתמש בהירואין, התירו לו אנשי היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של המשטרה הצבאית החוקרת (ימל"מ) להישאר בתפקידו במשך שלושה חודשים, כדי להשתמש בו להפללת חיילים נוספים. בנוסף, לא עידכנו החוקרים את מפקדיו כי הוא נרקומן.

"כיצד נטלו לעצמם חוקרי הימל"מ את החירות להמשיך ולתת לו לחתום על תקינות של מנועי אף-16? איך זה שהוא לא שוחרר מהצבא?", תהה עו"ד אודיז.

החייל העיד כי רק בחודש ינואר הועבר מתפקידו, לאחר שהתמכרותו נתגלתה כבר בקיץ. דובר צה"ל מסר לעומת זאת, כי החייל הועבר מתפקידו זמן קצר לאחר שנתפס בשימוש בסמים, וכי לאחרונה הוא שוחרר מצה"ל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully