וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: לא הבטחתי ליהדות התורה דבר

3.3.2001 / 18:53

מכחיש שהבטיח להאריך את חוק דחיית השירות לחרדים; ראש הממשלה: לא נחזור לימי הסחיטה הדתית; לפיד: ההסכם מבייש את שרון; רבני יהדות התורה קוראים היום לחרדים להצביע לשרון

מועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון, הכחיש הבוקר את הידיעה כי הבטיח ליהדות התורה להאריך את חוק דחיית השירות לבני ישיבות בשמונה חודשים לפחות, בתמורה לתמיכתם. "אין שום הסכם ולא הובטח שום דבר. עמדתי ידועה והכל יושג בהסכמה", אמר.

על פי פרסומים הבוקר התחייב שרון בעל פה לאנשי יהדות התורה שיאריך את חוק דחיית השירות במטרה לאפשר מו"מ על פתרון קבע לבעיה. החוק יקנה מעמד חוקי להסדר דחיית השירות הנוכחי. עם זאת, שרון סירב לדרישת החרדים שהחוק יועבר ללא הגבלת זמן, ואמר כי כל פתרון אליו יגיעו יושג בהסכמה.

ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) אישר ל"הארץ" כי אכן שרון נתן הבטחה שבעל פה בנושא לאנשי יהדות התורה. לדבריו, יש צורך בארכה נוספת כיוון שלאחר ששרון ייבחר, לא יהיה לו זמן לעסוק בנושא. לעומתו טען ח"כ משה גפני (דגל התורה) כי "אין שום הסכם בין הליכוד לבין יהדות התורה. אין הסכם בעל פה ואין הסכם בכתב, אין דבר כזה".

ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר בתגובה להסכם בין שרון לחרדים כי שרון התקפל בפניהם והדגיש "לא ניתן לו לחזור לימי הכפיה והסחיטה הדתית".

יו"ר סיעת הבחירה הדמוקרטית, ח"כ רומן ברונפמן, קורא היום לאריאל שרון לחשוף פומבית את כל ההתחייבויות שנתן לחרדים. ראש מרצ, יוסי שריד, אמר בתגובה להסכם כי "עכשיו ברור, שמנהיגי החרדים, שיישבו בממשלה של שרון, יחליטו על מלחמה, שהם ובניהם לא ישתתפו בה".

גם יו"ר שינוי, יוסף לפיד, הצטרף למבקרי ההסכם ואמר כי אין פלא שאריאל שרון מסתיר את ההסכם שאליו הגיע עם החרדים בעניין גיוס בחורי הישיבות. "שרון יודע שהסכם זה מבייש אותו ואת הליכוד, והוא גם מיותר כיוון שנצחונו בבחירות מובטח גם מבלי שיסחור בדמם של חיילים", אמר לפיד.

"יש לבחור במועמד שלא ייתן ידו בהרס מצב הדת"

מועצת גדולי התורה של יהדות התורה קוראת הבוקר בעיתוני התנועה להצביע עבור מועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון. אולם שלא כמו התמיכה הגורפת לה זכה נתניהו בבחירות הקודמות, המודעות לא ינקבו בשמו של שרון וינוסחו באופן מסוייג יחסית.

"יש לבחור במועמד שיש לקוות שלא ייתן ידו להרוס את מצב הדת בארץ הקודש", נאמר בהודעות שמתפרסמות בעיתונים "המודיע" ו"יתד נאמן". למודעה מצורפות ידיעות חדשותיות של ח"כים חרדים, בהן יבהירו כי הכוונה של גדולי התורה היא שיש חובה להצביע לשרון.

לעומת התמיכה המסויגת של יהדות התורה, ממשיכה ש"ס לקרוא בפה מלא לתמוך בשרון. הרב עובדיה יוסף קרא אמש בדרשתו השבועית לגיוס כללי למען שרון. הרב יוסף אמר כי אם ברק ייבחר מחדש הוא ינקום בש"ס וינסה להרוס את מוסדות החינוך שלה.

במטה ברק מתעלמים מהסקרים

כתבתינו הלית לוי מוסיפה:

יומיים לבחירות ובמטה ברק לא נותנים לסקרים להפריע. במהלך סוף השבוע הפעיל המטה עשרות פעילים ברחבי הארץ, בניסיון כמעט אחרון לעורר את הציבור ובעיקר להביא לשיפור במעמדו של המועמד, ברק.

במהלך סוף השבוע אורגנה לברק עצרת תמיכה בקריית שמונה. העצרת נערכה בסיומה של נסיעה ארוכה, בה לקחו חלק כ-150 מכוניות שיצאו מצומת גלילות, דרך יוקנעם ועד קריית שמונה. ברחבי הארץ, התמקמו פעילי ברק בצמתים, כשהם נושאים שלטים ובחלקם אף הקימו אוהלים.

היום, יימשכו מאמצי המטה המיוחד שהוקם, המכונה 'מטה חמשת הימים'. בין היתר שוב יקושטו כ-100 משאיות, שיצאו בשעות הבוקר מגן שמואל עד למחלף קיסריה ויעלו על כביש החוף עד מחלף עתלית. משם, תחת הכותרת "כל הדרך עם אהוד ברק" הם יתפצלו לשיירות קטנות יותר לאורך כביש החוף.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully