וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן הודו: אסטרולוג נעצר על ניבוי רעידת אדמה - וצדק

3.3.2001 / 18:53

ממשלת גוג'ראט מזהירה את הציבור מפניקה המתבססת על צפייה בכוכבים; האסטרולוגים מצידם ממשיכים לחזות רעות; לפעמים הם מצליחים; הודות לכוכבים או למכון הססמולוגי; מיוחד לוואלה!

מאת תולי שרגאי,שליחת וואלה! חדשות לגוג'ראט

משטרת העיר אמדבד, הנמצאת בלב האזור שנפגע מרעידת האדמה, עצרה אתמול את האסטרולוג אמבלה פאטל בחשד כי הפיץ שמועות שווא אודות רעידת אדמה נוספת.

פאטל, אסטרולוג ידוע ובעל טור בעיתון המקומי, הואשם בהפצת שמועות על רעידת אדמה נוספת שאמורה להתרחש באזור היום, ונוספת בעוד שלושה שבועות. העיתון "דה טיימס אוף אינדיה", המפרסם את הסיפור בעמודו הראשון, טוען כי השמועות שהפיץ פאטל גרמו לפאניקה ברחבי המדינה.

בעקבות המעצר, אמר שר הפנים של מדינת גוג'ארט כי הממשלה רואה בחומרה שמועות המבוססות על צפייה בכוכבים. אלא שפאטל מועסק על ידי ממשלת גוג'ארט כיועץ לענייני אסונות טבע. ואכן, כפי שחזה פאטל, היום התרחשה רעידת אדמה קלה במערב הודו.

מצד שני פאטל לא היה צריך להיות בעל סגולות מיוחדות כדי לחזות את הרעידה היום. המכון הססמולוגי המקומי פירסם אתמול כי מאז רעידת האדמה הגדולה לפני כעשרה ימים, שהחריבה ערים שלמות וגרמה למותם של עשרות אלפי בני אדם, התרחשו באזור לא פחות מ-130 רעשי אדמה, החזק שבהם בעוצמה של 4.3 בסולם ריכטר.

החשש מרעידת האדמה הבאה יוצר פניקה גם אצל ממשלת גוג'ארט. מנהל השירות המטאורלוגי מסר היום כי לא צפויה רעידת אדמה חזקה בקרוב. הוא קרא למאות אלפי האנשים שעזבו את בתיהם ומתגוררים ברחוב לחזור לבתים. מאידך, מנהל השירות המטאורלוגי טען כי אסור להקשיב לשמועות שכן אין כל אפשרות לחזות רעידת אדמה.

פריחת האסטרולוגים ובקבוקים על מנהיגי האומה

לעומת האסטרולוג פאטל, 'צצים' ברחבי הודו בימים האחרונים, אסטרולוגים רבים הטוענים כי הם חזו את הרעידה הקודמת. אחד מהם מנופף בגאווה בעיתון מה-13 בינואר בו נכתב כי "האדמה תרעד ב- 13 לינואר". לדבריו סידור הכוכבים שבתאי, מאדים ופלוטו ב-3 בפברואר יגרום לרעידת אדמה חזקה שמונה ימים לפני כן, כלומר ב- 26 לינואר.

אסטרולוג אחר היה זהיר יותר ואמר כי בין התאריכים 5-25 בינואר ו 1-19 בפברואר צפויות רעידות אדמה. "רעידות אדמה, תאונות אוויריות, זעזועים בבורסה, מוות של אומנים ידועים וובקבוקים שיפלו על מנהיגי האומה", זו התחזית לחודשים הקרובים, וכמו שהאסטרולוגים אוהבים לומר "הלוואי שנתבדה", בעיקר שנוכל להגיד אמרנו לכם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully