וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטה ברק לא נכנעים לסקרים: שיירות תמיכה ונאום יום הדין

3.3.2001 / 18:53

"ממשלה שאין לה את הכוח המוסרי להסתכל בעיני המציאות, משרתת את הישרדותה ואת מי שקוברים אחר כך זה העם"; אמר הערב אהוד ברק; 'מטה יום הדין' מתנחל בצמתים ומנסה לעשות את השינוי


מאת הלית לוי

שלושה ימים לבחירות ובמטה ברק לא נותנים לסקרים להפריע. במהלך סוף השבוע הפעיל המטה עשרות פעילים ברחבי הארץ, בניסיון כמעט אחרון לעורר את הציבור ובעיקר להביא לשיפור במעמדו של המועמד, ברק.

ראש הממשלה ממשיך, בקו אותו החל ביום חמישי, אז פג המועד שבו ניתן היה להחליף מועמד, ואומר כי עכשיו החלה מערכת הבחירות.
במהלך סוף השבוע אורגנה לברק עצרת תמיכה בקריית שמונה. העצרת נערכה בסיומה של נסיעה ארוכה, בה לקחו חלק כ-150 מכוניות שיצאו מצומת גלילות, דרך יקנעם ועד קריית שמונה. במקבלי ברחבי הארץ, התמקמו הפעילים בצמתים, כשהם נושאים שלטים ובחלקם אף הקימו אוהלים.

הערב, בתשדירי התעמולה, רגע לפני הסוף, הכינו אנשי המטה, את מה שהם מכנים 'נאום יום הדין'. כשהוא מישיר שוב מבט למצלמה, אמר ברק בין היתר, "ממשלה שאין לה את הכוח המוסרי להסתכל בעיני המציאות כאשר רואים אותה, למעשה משרתת את הישרדותה ואת מי שקוברים אחר כך זה העם ולא את הממשלה".

הנאום, המתפרש על פני שלוש דקות ארוכות, חזר ברק על דבריו, בדבר החזרת הבנים הביתה, כשהכוונה משטחי יהודה ושומרון. "כפי שהוצאנו את הבנים מלבנון, באותו כוח להחליט, נתמודד גם עם תהליך השלום. אנחנו נוציא את הישובים המבודדים אל תוך גושי ההתיישבות הגדולים ואת הבנים החוצה מרוב שטחי יהודה ושומרון כדי לעשות עתיד אחר".

בנאום, המכונה 'נאום שארם א-שייח', מדבר ברק על לקחיו ממלחמת יום הכיפורים ועל המחיר שגבתה. הוא מדבר על חבריו שנהרגו במלחמה ההיא, "שהיו יכולים להיות היום ראשי ערים ושרים בממשלת ישראל ואנשי עסקים ואנשי מדע וסופרים והם לא הולידו ילדים אפילו, או הילדים שלהם נשארו יתומים לתמיד ומשפחות שנהרסו לתמיד".

והסיבה, אומר ברק, "משום שלא היה כוח לממשלה להסתכל בעיניים של המציאות ולפעול על פי שיקולי שרידותה, לא על פי מה שמוצא חן באותו רגע בעיני העם, לא על פי מה שהם בשל לו באותו רגע, אלא על פי מה שנכון לעם".

מחר, יימשכו מאמצי המטה המיוחד שהוקם, המכונה 'מטה חמשת הימים'. בין היתר שוב יקושטו כ-100 משאיות, שיצאו בשעות הבוקר מגן שמאול עד למחלף קיסריה ויעלו על כביש החוף עד מחלף עתלית. משם, תחת הכותרת "כל הדרך עם אהוד ברק" הם יתפצלו לשיירות קטנות יותר לאורך כביש החוף.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully