וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים באוסטרליה שיכורים מעייפות

3.3.2001 / 18:53

דאגה באוסטרליה בעקבות מחקר חדש המגלה כי הרופאים המקומיים עובדים שעות רבות ללא שינה; חלקם דיווחו על יותר מ- 60 שעות עבודה ברציפות; רובם תוארו כעייפים "עד כדי שכרות"

מאת מוטי גל

טייסים המופקדים על בטיחותם של עשרות נוסעים אינם מורשים לעבוד יותר ממספר שעות ברציפות. אולם מצבם של הרופאים ברחבי העולם ממשיך להיות עגום. שביתת הרופאים הארוכה בהיסטוריה הישראלית הביאה הקלת זעומה עבור הרופאים הישראלים, אשר נאלצים בבתי חולים רבים להמשיך ולעבוד 36 שעות ברציפות. לא אחת הזהירו ראשי הבריאות בישראל כי עייפותם הרבה של הרופאים בשעות המשמרת הארוכות מהווה סכנה של ממש למטופליהם. ואם זה לא מספיק, הרי שסקר חדש שמתפרסם השבוע באוסטרליה מגלה כי הרופאים ביבשת הרחוקה עובדים גם 60 שעות ברציפות. עייפותם כה רבה עד כי הם מגלים סימפטומים הדומים לשיכרות.

מסקר שערכה האגודה הרפואית האוסטרלית עולה כי יותר מ-80 אחוזים מהרופאים הצעירים באוסרליה אשר עובדים לרוב במשמרות בנות 18 שעות, עובדים באופן לא בטיחותי. 29 אחוזים מהרופאים הצעירים עובדים יותר מ-106 שעות בשבוע, מצב המהווה לדעת האגודה "סיכון גבוה" לתיפקוד לקוי הנובע מעייפות. 53 אחוזים מהרופאים עובדים עד 86 שעות בשבוע.

עורכת המחקר, ד"ר שרה ויטלאו ציינה כי מחקרים קליניים כבר הוכיחו כי תפקוד בעבודה בת 18 שעות ברציפות בלא שינה זהה לתפקוד בזמן שרמת האלכוהול בדם גבוהה מ-0.05%. "אם הרופאים הצעירים היו שיכורים בזמן העבודה הם היו מפוטרים לאלתר", אמרה ויטלאו, "אולם תיפקודם לאחר שעות עבודה כה רבות זהה לחלוטין לשכרות". במצב זה מבצעים הרופאים החייאות, ניתוחים ורושמים תרופות אשר עלולות לקטול חיים. ויטלאו הוסיפה כי על פי תקנות האיחוד האירופי, עד שנת 2004 יעמוד מספר שעות העבודה המקסימלי בשבוע על לא יותר מ-48 שעות.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully