וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה ברשויות המקומיות תימשך גם מחר

3.3.2001 / 18:53

עם זאת עובדי החינוך המיוחד ישובו לעבודה בהוראת ההסתדרות; הסתדרות המורים מאיימת להשבית את הלימודים בבתי הספר בהם התנאים הסניטרים החריפו בשל שביתת השרתים ועובדי הניקיון

שביתת עובדי הרשויות המקומיות תימשך גם מחר, לאחר שעדיין לא הושגה הסכמה בין האוצר והמרכז לשלטון מקומי בשאלה מי יממן את תוספות השכר לעובדים. עם זאת, עובדי החינוך המיוחד ישובו לעבודתם בהוראת יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ. בהסכם שנחתם השבוע בין ההסתדרות לאוצר נקבע כי העובדים יקבלו תוספת בעלות כוללת של חצי מיליארד שקלים בשנה.

בהימשך השביתה ברשויות המקומיות מתכוונת הסתדרות המורים לסגור ממחר בתי ספר שהתנאים הסניטרים בהם החריפו בגלל שביתת השרתים ועובדי הנקיון. בסוף השבוע התלוננו מנהלים, מורים והורים כי התנאים הסניטרים ותנאי התברואה בבתי ספר רבים קשים מאוד, וכי לא ניתן להמשיך ללמוד כך. מנכ"ל הסתדרות המורים, אברהם בן שבת הודיע כי מחר יבדק מצב התברואה בבתי הספר, ועל פי התוצאות יוחלט באילו בתי ספר ימשכו הלימודים. במקביל פנה בן שבת למנכ"ל משרד החינוך, שלומית עמיחי, בדרישה למצוא פתרון לבעיות התברואתיות שנוצרו בבתי הספר בעקבות השביתה.

במסגרת השביתה לא מפונה אשפה מהרחובות ולא נרשמים דו"חות חנייה. סייעות הגננות, עובדי המינהל בבתי הספר, עובדי הרווחה והייעוץ הפסיכולוגי שובתים. כמו כן לא מתבצעים תיקוני ביוב ומים ולא מנקים את השווקים ובתי החולים בערים הגדולות. עובדי הרשויות ביהודה שומרון ועזה הצטרפו אף הם לשובתים. סייעות הגננות בקו העימות, נהגי הסעות התלמידים והחינוך המיוחד שובתים אף הם.

שר האוצר, אברהם שוחט, אמר בנודע לשביתה כי יפעל על פי צורכי המשק גם אם מדובר בתקופת בחירות.




0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully