וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצול האחרון של הטיטאניק הלך לעולמו בגיל 92

3.3.2001 / 18:53

מייקל נורבטיל, שהיה אז בן שלוש, היה בדרכו עם אביו ואחיו לניו יורק תחת שם בדוי כי נמלטו מאמם; לאחר האסון קראה האם על שני הילדים שניצלו בעיתון והבינה כי מדובר בבניה

סופה של אגדה. הניצול האחרון של הטיטאניק, מייקל נרבטיל, מת אתמול בביתו שבדרום צרפת כשהוא בן 92.

נרבטיל היה בן 3 כאשר יצא למסע על אוניית הענק כשפגעה בקרחון בצפון האוקיינוס האטלנטי וטבעה זמן קצר לפני חצות ה-14 באפריל 1912. האיש ואחיו בן השנתיים הונחו בסירת מילוט וניצלו, אך אביהם טבע עם הטיטאניק. נרבטיל היה האדם האחרון שידוע כי ניצל מהאונייה. "לא פחדתי, אני זוכר את רעש פגיעת סירת ההצלה במים", הוא שיחזר בעבר. לדבריו העובדה שאביו טבע למוות ולא שרד את האסון השפיע קשות על חייו. "מאז אותו רגע הבנתי שעלי לנצל כל רגע ורגע מחיי" סיפר פעם בראיון.

העובדה כי ילד צעיר כל כך שרד את טביעת הטיטאניק הקסימה את ההיסטוריונים שחקרו את טביעתה של אוניית הנוסעים הגדולה בעולם. אביו של נברטיל קנה את הכרטיסים לשייט תחת שם בדוי כיוון שלקח את שני הבנים לניו יורק מבלי לבקש את רשותה של אמם, שנשארה בצרפת. "בלילה בו פגעה הטיטאניק בקרחון", סיפר נרבטיל, "נכנס אבי לתא בו ישנתי. הלביש אותי בבגדים חמים ולקח אותי בזרועותיו. אדם זר אחר עשה אותו דבר לאחי". כשנשאל על ידי החוקרים על שאירע באותו לילה נורא אמר כי "כשאני חושב על זה כאדם בוגר אני חש כי אבי והזר ידעו כי הם עומדים למות".

כשהגיעו על סיפונה של אוניה שאספה אותם בלב ים לניו יורק, לקחה אותם תחת חסותה אשה שהיתה עמם בסירת ההצלה. בעיתוני התקופה התפרסמו האחים כ"זוג היתומים מהטיטאניק" מאחר ושמותיהם לא היו ידועים ואף אחד לא חיפש אחריהם. אמם, שרק שבועות אחר כך קראה על זוג הילדים ניצולי הטיטאניק בעיתון בצרפת, דיווחה לרשויות על היעלמם של שני ילדיה והצליחה להשיבם אל חיקה.

מאוחר יותר במהלך חייו הארוכים עשה נרבטיל קריירה כפרופסור לפילוסופיה עד שנפטר אתמול.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully