וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת דם תאבחן בעיות לב

3.3.2001 / 18:53

רוב הסובלים מכשל לבבי מגיעים לחדר המיון כשהם סובלים מקוצר נשימה; בדיקת הדם תחסוך בדיקות רבות ותפחית את סכנת המוות


מאת מוטי גל

בדיקת דם מהירה תסייע לרופאים לקבוע האם חולה המגיע לחדר המיון כשהוא סובל מקוצר נשימה, לוקה בבעיות לב. הבדיקה בוחנת את רמתו של חלבון הקרוי "פפטיד נטריורטי מסוג B" (BNP) המיוצר על ידי הלב כשזה חדל מלשאוב דם באופן תקין.

כשל לבבי הינו מצב בו הלב הופך מוגדל, ושואב דם באופן לקוי, מצב אשר מוביל להצטברות נוזלים בגפיים ובריאות. החולים חשים עייפות, קוצר נשימה ונזקקים לבסוף להשתלת לב אם מצבם מחמיר.

חולי כשל לבבי מגיעים לעיתים רבות לחדר המיון כשהם מתלוננים על קוצר נשימה. נסיון לאבחן את מקורו של קוצר הנשימה הוא קשה שכן הבדיקות אינן מראות ליקוי בתפקוד הלב. בדיקת "אקוקרדיוגפיה", העושה שימוש באולטרסאונד, הינה היחידה אשר מאשרת את קיומו של הכשל לבבי, אולם הבדיקה יקרה, והמכשיר אינו מצוי בכל בתי החולים.

במחקר הנוכחי, בדקו חוקרים מהקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה 250 גברים אשר הגיעו לבית החולים עם קוצר נשימה. נמצא כי בקרב 97 מהחולים אשר סבלו מכשל לבבי, רמתו של החלבון BNP הייתה גבוהה. החוקרים הסיקו כי בדיקת נוכחות החלבון עשוייה להיות גבוהה בכ-95 אחוזים מהחולים. המחקר פורסם בגליון האחרון של הירחון הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה.


0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully