וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: שילוב של דיאטה וספורט גורמים לתחושת שובע

3.3.2001 / 18:53

ההורמון "לפטין" המצוי במוח מווסת את מנגנון הרעב; שינוי באורח החיים הכולל תזונה ופעילות גופנית מוריד את רמתו של ההורמון; לדעת החוקרים זהו סוד הצלחת הדיאטה

מאת מוטי גל

אין זה סוד ששילוב בין דיאטה לבין פעילות גופנית מצליחים להעלים את הקילוגרמים המצטברים תחת מעטה בגדי החורף. אולם תוצאותיו של מחקר חדש מגלות את הסיבה האמיתית לכך: השילוב בין הפעילויות גורם לירידה ברמתו של הורמון הרעב - "לפטין".

תאי שומן ורקמות אחרות בגוף מייצרות את ההורמון "לפטין", שמשפיע על המוח ומווסת את מרכז הרעב. כשתאי השומן "מלאים", הם מייצרים את ההורמון שמפחית את מידת הרעב. אצל אנשים הסובלים ממשקל יתר, המוח אינו רגיש דיו להשפעתו של ההורמון לפטין, ולפיכך תחושת השובע מאחרת להגיע.

חוקרים מאוניברסיטת אוסלו שבנורבגיה עקבו אחר 186 גברים הסובלים מערכי לחץ דם וכולסטרול גבוהים. המטופלים נתבקשו לשנות את אורח חייהם ולהתחיל בדיאטת רזון ופעילות גופנית. במקביל נתבקשה קבוצת ביקורת שלא לשנות את הרגלי התזונה או הפעילות הגופנית שלהם.

באופן לא מפתיע, הפעילות הגופנית בשילוב עם תזונה מופחתת קלוריות הצליחו להשיל קילוגרמים רבים מגופם של הנחקרים. החוקרים מצאו כי בקרב אלו שהפחיתו ממשקלם צנחה גם רמתו של ההורמון לפטין באופן משמעותי. הממצאים פורסמו בגליון האחרון של הירחון האמריקאי לתזונה קלינית.

פרשנות נוספת לממצאים עשוייה להיות נעוצה בפעילותו של ההורמון "לפטין", פעילות שעדיין אינה ברורה כל-צרכה לעולם הרפואה. ייתכן כי ההורמון מתאם את הדרך בו שולטת מערכת העצבים המרכזית על הרעב וחילוף החומרים. דיאטה ופעילות גופנית עשויות בדרך זו לסייע לשמור על הפחתת המשקל לטווח ארוך.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully