וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאמצים לשיחרור החטופים בשלבים המכריעים"

3.3.2001 / 18:53

עיתון לבנוני: המתווך הגרמני שב לביירות ומאמצי השיחרור מגיעים לשיא; בכיר בחיזבאללה: ישראל להוטה להשלים את העסקה לפני הבחירות; במשרד ראש הממשלה לא מגיבים על הפרסום

מאת שי שריג

עסקת חילופי השבויים והאסירים בין ישראל לחיזבאללה נמצאת ברגעים מכריעים, עם התקרב מועד הבחירות בישראל. כך מדווח העיתון הלבנוני "אלמוסתקבל", הנמצא בבעלותו של ראש ממשלת לבנון, רפיק אלחרירי. החיזבאללה מפעיל לחץ עקיף על ראש הממשלה, אהוד ברק, רגע לפני הבחירות במטרה לסיים את עיסקת חילופי השבויים.

לעיתון נודע, כי המתווך הגרמני נמצא עתה בביירות כדי להמשיך במאמצי התיווך הגרמניים. מקור בכיר בארגון החיזבאללה מוסיף: "נראה שהצד הישראלי להוט לחתום על הסכם לפני השישה בפברואר, מועד הבחירות בישראל.

קרובי משפחותיהם של העצורים הלבנוניים המוחזקים בישראל אומרים לעיתון הלבנוני כי הם שמעו מפי גורמים בכירים בארגון דברים מרגיעים, לפיהם עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה קרובה, והיא עשויה להתבצע בימים הקרובים, עד הבחירות בישראל.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית בסוף השבוע מפי מקורות יודעי-דבר בביירות, כי בימים הקרובים יתפרסמו נתונים חדשים בנוגע למאמצי התיווך. עוד נמסר כי כל האסירים הלבנוניים המוחזקים בישראל ישוחררו, ובכלל זה גם ארבעת הדיפלומטים האיראנים שלטענת איראן נחטפו בשנת 82' והועברו לישראל.

בישראל לא מתרגשים מהדיווחים בלבנון ולא ממהרים לגלות אופטימיות באשר לעיסקה צפויה. על פי מקורות במערכת הביטחון עיסקה כזו עשויה להמשך עוד זמן רב ויש להתייחס בספקנות לדיווחים מלבנון. במשרד ראש הממשלה החליטו שלא להגיב על הפרסומים בעניין.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully