וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז אישר: פתולוג מחו"ל יבדוק גופת דניאל הילר

15.6.2003 / 22:10

שר הביטחון קיבל דרישת הורי החייל לבדוק נסיבות מותו לפני שנתיים; צה"ל קבע כי החייל התאבד; ההורים, ששוללים את ממצאי הצבא, הוציאו את ארונו מבית הקברות והציבו אותו בסלון ביתם

שר הביטחון, שאול מופז, החליט הערב לאפשר לפתולוג מחו"ל לבדוק את גופתו של החייל דניאל הילר. בכך קיבל מופז את דרישת הוריו של הילר, שמת בבסיס קציעות לפני כשנתיים. ההורים הוציאו בלילה שבין שישי לשבת את ארון הקבורה של בנם מבית העלמין בדימונה והציבו אותו בסלון ביתם. האב הרמן והאם דניאלה ביצעו את הצעד כחלק ממאבקם להקמת ועדת חקירה חיצונית לנסיבות מות בנם, לאחר שבצה"ל קבעו שהוא התאבד. עדיין לא ברור אם דרישתם להקמת הוועדה נענתה.

בפברואר השנה חטף האב מידי אנשי המכון לרפואה משפטית באבו כביר, צנצנת ובה חלקי גופתו של בנו, והציב אותה בפינת הנצחה בבית. הדבר אירע לאחר שהתברר כי במכון הוחזקו חלקי גופה שנלקחו מ-104 חיילים שנהרגו, בלי ידיעת המשפחות. הרמן הילר חטף את הצנצנת בעת טקס קבורה מיוחד, שאמור היה להיערך לחלקי הגופה. האב אף ניתץ כמה פעמים את מציבת קבר בנו בבית העלמין, ושב ודרש לערוך נתיחה לגופת בנו.

בני הזוג הילר טוענים, כי גירסת צה"ל בדבר התאבדות הבן אינה הגיונית. הם מעלים אפשרות כי נהרג בתאונה, או נורה במתכוון. "אטימות הצבא היא שהביאה אותנו להוציא את הבן מהקבר", אמרה אמש דניאלה.

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה להוצאת הגופה: "נסיבות מותו של טוראי דניאל הילר נחקרו על ידי הגורמים המוסמכים בצה"ל ופרטי החקירה הועברו לידי המשפחה. החקירה העלתה כי לא נמצא ליקוי בטיפול וביחס כלפי המנוח על ידי מפקדיו. הסתייגויותיה של המשפחה מממצאי החקירה מוכרות לצה"ל ונדונו בכובד ראש. הנושא אף הועבר לבדיקתו הנוספת של היועץ המשפטי לממשלה, שאישר את ממצאי החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully