וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור בכיר: צבא ארה"ב עשוי להילחם בחמאס

רויטרס

15.6.2003 / 17:52

יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט: ארה"ב עשויה לסייע בעקירת הטרור במסגרת כוח בינלאומי; בוש: על העולם להתמודד בנוקשות מול החמאס; יאסין: החמאס כואב את הריגת ילד או אשה ישראליים

יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט האמריקאי, הסנאטור הרפובליקאי ריצ'ארד לוגר, אמר היום כי ייתכן שכוחות ארה"ב יאלצו לסייע ב"עקירת הטרור" במזרח התיכון, בין ישראל לפלסטינים. בראיון לרשת הטלוויזיה "פוקס ניוז סאנדיי", אמר לוגר כי צבא ארה"ב עשוי לקחת חלק בכוח בינלאומי שיסייע לעצור את התקפות החמאס.

לדברי הסנאטור, הכוחות האמריקאים עשויים לעזור להרגיע את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, "וחשוב מכך, אולי לעקור מהשורש את הטרור שנמצא בלב הבעיה". הסנאטור נשאל האם כוונתו לכך שהכוחות יצאו נגד החמאס וארגונים נוספים, והשיב: "זאת יכולה להיות המסקנה... אולי זה לא יהיה רק החמאס, אולם החמאס נמצא ללא ספק על הכוונת". לוגר מתכנן להגיע למזרח התיכון בשבוע הבא.

הסנאטור ציין כי בוושיגנטון שוקלים את אפשרות שיגור כוחות לאזור, ומתלבטים האם לגבש כוח עצמאי, או כוח שיפעל בשילוב עם חיילים מטעם האו"ם או נאט"ו. הוא הדגיש: "עלינו להיות מאד זהירים בנוגע לשימוש בכוחות אמריקאיים. ואולם, אם יהיה צורך בכוחות כדי לעקור את הטרור, השתתפות האמריקאים בהחלט אפשרית".

"שן תחת שן ועין תחת עין"

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום כי על העולם "להתמודד בנוקשות" מול ארגון החמאס. "העולם החופשי ואלו שאוהבים חופש ושלום חייבים להתמודד בנוקשות עם החמאס ורוצחיו", אמר הנשיא לכתבים בתגובה לשאלות בנוגע לצדקת פעולותיה האחרונות של ישראל נגד החמאס. הנשיא נשאל האם הוא מוכן לשלוח כוחות או כסף לרשות הפלסטינית, כדי לסייע בהשגת ביטחון ובלחימה בחמאס, והשיב: "אנו רוצים שהרשות הפלסטינית תקים כוח ביטחון... שייעשה את העבודה".

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בישיבת הממשלה הבוקר כי ישראל תמשיך לפעול נגד יעדים המוגדרים "פצצות מתקתקות" ואף קיבלה לגיטימציה מארה"ב להמשיך לעשות כן. ראש אמ"ן, האלוף אהרן זאבי (פרקש) אמר בישיבה, כי "כעת יש לנו לגיטימציה מהאמריקאים לפעול נגד החמאס בשיקול דעת, מבלי לפגוע בחפים מפשע ומבלי ליצור נזק בלתי סביר". בקול ישראל דווח, כי הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר היום כי החמאס הוא האיום הגדול ביותר על תהליך השלום ועל הממשלה הפלסטינית.

מנהיג תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין, אמר כי ארגונו מוכן לעצור את ההתנגדות אם ישראל תדבק בתנאים שהוסכמו בינה לבין הרשות. יאסין אמר כי החמאס לא יסכים שישראל תיסוג מעזה בלבד, אך יהיה נכון להסכים שישראל תיסוג מעזה ואחר כך תיסוג בהדרגה מכל השטחים הכבושים עד לגבולות 1967.

לדברי יאסין החמאס אינו רוצה בהרג אזרחים חפים מפשע וכואב את הריגתם של ילד או אשה ישראליים, אך עם זאת הוא פועל לפי העיקרון האיסלמי "שן תחת שן ועין תחת עין". בכירי החמאס יצאו אתמול בהודעות קיצוניות ששללו כל אפשרות של הפסקת אש עם ישראל, אולם במקביל נמשכים המגעים בין הארגון לפתח, בתיווך מצרים.

גם צרפת הודיעה היום כי היא תדון עם חברות האיחוד האירופי באפשרות של שיגור כוחות לשמירת השלום לשטחים. שר החוץ הצרפתי, דומיניק דה וילפן, אמר כי הכוח יישלח רק בגיבוי בינלאומי. השר, שדיבר בראיון לתחנת רדיו מקומית, אמר: "נראה מה כוח כזה יכול לתרום בשטח. אם כל חברות האיחוד ירצו, ואם נראה שכוחות השלום יעצרו את פעולות הטרוריסטים, או ימנעו אותן - אז נעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully