וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "ישראל והפלסטינים קרובים להסכם"

3.3.2001 / 18:53

בראיון לערוץ 2 אמר כי ברק הרחיק לכת יותר מכל מנהיג ישראלי אחר בתהליך השלום וכי לא ניתן להאשימו בכישלון המו"מ; לדבריו, ערפאת עדיין מעונין בתהליך השלום ובהסכם

בראיון ראשון מאז עזב את הבית הלבן אמר הנשיא לשעבר, ביל קלינטון כי הישראלים והפלסטינים רוצים שלום אך הבעיה היא אצל המנהיגים. בראיון לערוץ 2 הודה קלינטון כי התאכזב מכישלון השיחות בחודשים האחרונים ומכך ש"לא הצלחנו לשים קץ לאלימות". עם זאת, אמר הנשיא אני חושב שהישראלים והפלסטינים קרובים להסכם".

קלינטון דיבר בחום על ראש הממשלה אהוד ברק ואמר כי אי אפשר להאשימו בכישלון בתהליך השלום: "הוא הביע נכונות גדולה. הוא הרחיק לכת יותר מכל מנהיג ישראלי". קלינטון העריך כי יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת מעונין להמשיך בתהליך אך נמצא תחת לחץ רב מבית, בדומה לברק. קלינטון התייחס לנאומו העויין של ערפאת בוועידה בדאבוס ואמר כי על המנהיגים במזרח התיכון להיזהר בהתבטאויותיהם הפומביות.

לדברי קלינטון אין קשר בין האינתיפאדה לבין המשא ומתן שניהלו הצדדים בשנה האחרונה. הוא הסביר את הקושי בסוגיות האחרונות והסופיות שהושארו בלתי פתורות באוסלו והצדדים לא הצליחו להגיע בהן להסכמה. קלינטון סיפר כי בקמפ דייויד נשקלה האפשרות להגיע להסכם סופי בלי לפתור את בעיית ירושלים או להגיע להסכם ביניים בנושא ולהשאיר את הפיתרון לדור הבא.

"על ישראל להסכים לחזרתם של מספר סמלי של פלסטינים", אמר קלינטון כשנשאל על זכות השיבה. הנשיא לשעבר הבהיר כי אין לצפות מישראל שתסכים לעיקרון שעלול להביא לרוב פלסטיני במדינת ישראל. עם זאת, אמר קלינטון הסיבה להקמת המדינה הפלסטינית היא להעניק לעם הפלסטיני מולדת.

קלינטון סירב להתיחס באופן ישיר לבחירות בישראל אך אמר כי הוא מכיר טוב את שרון מעבודתם יחד בפסגת וואי וכי הוא מודע לדבקותו בהשקפותיו. קלינטון התייחס גם למחליפו, הנשיא החדש, בוש: "אני חושב שממשל בוש יכבד את המחויבות ההיסטורית שלנו למדינת ישראל ואני מעריך שהם מצפים להכרעה בבחירות".

פורק ארגזים ומדבר בטלפון

את ימיו החדשים מבלה קלינטון בביתו שבצ'יפקוואה ניו יורק. הוא סיפר כי את רוב ימיו מאז שהגיע הוא מעביר בפריקת ארגזים, תליית תמונות ושיחות טלפון ארוכות.

קלינטון מתגעגגע לבית הלבן: "אני מתגעגע לעבודה, לתפקיד, לשירות. אין דבר טוב מהבית הלבן". קלינטון הצהיר כי בכוונתו לשוב לשירות ציבורי בעתיד. הנשיא לשעבר התייחס לקשריו ההדוקים עם מדינת ישראל ואמר: "תמיד אהיה שם בשביל ישראל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully