וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים פלסטינים: האמנה הפלסטינית עדיין בתוקף

3.3.2001 / 18:53

"כולל הסעיפים הקוראים להשמדת ישראל"; הבכירים הודיעו על הקמת רשות שתפעל להשגת עצמאות לפלסטינים; גורמים מדיניים בישראל: "הכרזות חד צדדיות רק יזיקו למאמץ להביא הסדר"

בכירים פלסטינים הודיעו אתמול כי האמנה הפלסטינית והסעיפים הכלולים בה, הקוראים להשמדת ישראל - עודם בתוקף. הבכירים סאיב עריקאת, ג'יבריל רג'וב ופייסל חוסייני הודיעו על הקמתה של רשות עצמאית לאומית, שמטרתה השגת עצמאות לעם הפלסטיני. בהודעתם הכירו הבכירים לראשונה, בהחלטת האו"ם 181 לחלוקת ארץ ישראל בין הערבים ליהודים, משנת 1947.

זו הפעם הראשונה שבכירים פלסטינים מודיעים שהאמנה הפלסטינית תקפה, לאחר שהיא בוטלה בהצבעה מיוחדת לפני שנה בעזה, בנוכחות נשיא ארה"ב בשעתו, ביל קלינטון. בהחלטת האו"ם נקבע בין השאר, כי הגליל יהיה בידיים ערביות וירושלים תהיה תחת שליטה בינלאומית.

גורמים מדיניים בירושלים הגיבו הערב על ההצהרה הפלסטינית: "הכרזות חד צדדיות רק יזיקו למאמץ להביא להסדר בינינו לבין הפלסטינים. כדאי להנהגה הפלסטינית להתרכז במאמץ להוריד את האלימות ולנהל משא ומתן ענייני, במקום להפריח באוויר בלונים מנותקים מהמציאות".

ח"כ נתן שרנסקי אמר בתגובה לדברי בכירי הרשות, כי "ההצהרה הפלסטינית מבטלת את ההסכמים שהושגו עד כה ואף מעיזה וקובעת שהגליל וירושלים לא יהיו בריבונות ישראל. המטרה המיידית של הממשלה החדשה בראשות שרון, תהיה לקבוע קווים אדומים שיגרמו לעולם כולו להבין את זכותנו ההסטורית".

המשא ומתן עם הפלסטינים נפסק - עד לאחר הבחירות

ראש הממשלה, אהוד ברק, החליט אתמול אחר הצהריים כי לא ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לפני הבחירות בישראל.

לשכת ברק הסבירה כי ההחלטה התקבלה בעקבות רצח ליאור עטיה אתמול בבוקר בג'נין והחרפת המצב הביטחוני בישראל. בכיר בלשכת ברק אמר הבוקר כי ההחלטה התבררה כנכונה מאחר ששעות ספורות אחר כך, נרצח גם ישראלי נוסף - דר' שמואל גיליס. ברק אמר בתגובה לפיגוע כי הוא לא ירתיע את הממשלה מלהמשיך ולצעוד בדרך המדינית-ביטחונית שסופה היפרדות מהעם הפלסטיני.

מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, ראש ממשלת שבדיה, יורן פרסון ונשיא מצרים, חוסני מובארק, יוזמי מפגש הפיסגה כשלו בגיבוש תכנים לפגישה וקביעת נוסח של הודאה שתצא ממנה. עובדה זו רק חיזקה תחושת ברק שיש לבטל את הפגישה שתוצאותיה לא ידועות.

על החלטת הביטול הודיע ברק ליוזמים ולרשות הפלסטינית, ובתגובה אמר יועצו של ערפאת, כי בכל מקרה לא נעשו בשטח הכנות לפגישה ולא הייתה כל וודאות שהיא תצא לפועל. יועציו הפוליטים של ברק והשרים, שמעון פרס, יוסי ביילין וח"כ יוסי שריד תמכו בפגישה שתעורר את מחנה השלום ותסיע בקבלת תמיכת ערביי ישראל, אולם ראש הממשלה העריך אחרת וטען כי פגישה מסוג זה תזיק לו - צילומים עם ערפאת כשהטירור נמשך לא יתקבלו יפה בקרב הבוחרים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully