וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחרר את בילי

3.3.2001 / 18:53

נציג מדינת ניו מכסיקו בסנאט האמריקאי פועל להשגת מחילה לשודד הנודע בילי דה-קיד; העובדה שבילי נהרג בקרב יריות לפני 120 שנה לא מפריע לצאצאים של קורבנותיו להתנגד למהלך

בילי דה-קיד, האיש שזכה לתהילה בתור השודד הנועז ביותר בתולדות המערב הפרוע, צפוי לזכות במחילה, 120 שנה לאחר מותו. הנציג של מדינת ניו מכסיקו בסנאט, בן ריוס, ביקש ממושל המדינה, גרי ג'ונסון, לסלוח להנרי מקרתי, שנקרא גם ויליאם בוני או פשוט בילי דה-קיד.

ריוס טוען, כי צאצאיו של השודד מבקשים את המחילה לצורך שלוותם הנפשית. למרות שהסנאטור לא אמר לכתב הבי.בי.סי מי הם הצאצאים, הוא מסר כי נציג של המשפחה ביקש ממנו לפעול למען השגת המחילה.

אך גם לקורבנותיו של בילי הנער יש צאצאים, והם מתנגדים לרעיון. קרוביו של שריף ויליאם ברדי, שנורה למוות במארב של בילי וחבריו בלינקולן, ניו מכסיקו, באחד באפריל 1878, לא מתכוונים לוותר. "לא, הוא אינו ראוי למחילה, לפי דעתי זה יהיה מעשה שגוי", אמר בנט ברדי, נינו בן ה-70 של השריף המנוח, "כל מי שאומר משהו בסגנון, חייב להיות משוגע".

גם לבנט ברדי וגם לעוזר התובע בניו מכסיקו, שכתב ספר על בילי דה-קיד, לא ידוע על קיומם של צאצאים של השריף. בילי נשפט ונידון למוות בתליה באפריל 1881, לאחר שהורשע בכך שירה בגבו של שריף ברדי, בשעה שזה צעד ברחוב הראשי והמאובק, של לינקולן, עיירת בקר קטנה בדרומה של ניו מכסיקו. הוא ברח מהכלא לאחר מספר שבועות, תוך הריגת שני סגניו של השריף, אך נורה למוות על ידי שריף פט גרט ביולי 1881.

חלק מתושבי המדינה מתייחסים אל בילי כאל רוצח בדם קר, בעוד אחרים טוענים שהוא היה "רובין הוד" של המערב הישן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully