וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשתות הדיג הורגות 800 לוויתנים ודולפינים ביום

14.6.2003 / 0:02

מחקר בריטי-אמריקאי: בכל שנה מתים 300 אלף יונקים ימיים המסתבכים ברשתות; חשש: זנים מסוימים נמצאים כתוצאה מכך בסכנת הכחדה; ארגונים למען בעלי חיים מציעים שיטות דיג חלופיות

רשתות הדיג בעולם גורמות בכל יום למותם של כ-800 לווייתנים ודולפינים - כך מעריכים חוקרים אמריקאים ובריטים. המחקר שבוצע באוניברסיטת "דיוק" בארה"ב קובע כי בכל שנה גורמות הרשתות למותם של כ-300 אלף יונקים ימיים גדולים ומהוות את הגורם העיקרי המסכן את הישרדותם.

הרשתות, הנפרשות כדי ללכוד דגי מאכל, לוכדות את היונקים שמתים מטביעה או נופלים טרף לכרישים. החוקרים מסבירים שיש דרכים יעילות לצמצם את התופעה המדאיגה. מדובר למעשה במחקר הראשון המספק אומדן אמיתי של מניין הקורבנות שגורמות רשתות הדיג בקרב אוכלוסיית היונקים הימיים וכלבי הים על מיניהם השונים.

בארגון העולמי לשמירה על החי (WWF) אומרים כי הרשתות, שאורכן אלפי קילומטרים, גורמות מדי יום לסכנה המשמעותית ביותר על קיומם של היונקים הימיים הגדולים. לעיתים הרשתות הן כמעט בלתי נראות או לא ניתנות לגילוי ב"סונאר" של היונקים. מרבית הדייגים משתמשים ברשתות חזקות מדי מכדי שהיונקים יוכלו להיחלץ מהן.

אחד מעורכי המחקר העריך כי אם לא ייעשה דבר למניעת התופעה, רשתות הדיג יגרמו להכחדת מספר זנים של לווייתנים ודולפינים בעשורים הקרובים. חוקר בריטי אמר לבי.בי.סי כי מכשיר אקוסטי המחובר לרשת יכול להרחיק ממנה את היונקים הגדולים. שיטה אחרת היא לשכנע את הדייגים להשתמש בשיטות חלופיות לדיג, במקום הרשתות המסורתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully