וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסטר מצטיידת בבכיר לשעבר במשרד המשפטים האמריקאי

3.3.2001 / 18:53

ג'ואל קליין, מהמובילים במשפט המונופול נגד מיקרוסופט, יסייע לחברה לשמור על מעמדה של תוכנת החלפת השירים כמובילה בתחומה

מאת עידו קינן


תאגיד ברטלסמן, שהשקיע לאחרונה בנפסטר, שכר את שירותיו של ג'ואל קליין, מהמובילים במשפט המונופול נגד מיקרוסופט. כך מדווח אתר חדשות סינט.

ג'ואל קליין, לשעבר אחראי לעניין המונופולים במשרד המשפטים האמריקאי, מונה ביום רביעי ליושב ראש ומנכ"ל המחלקה האמריקאית של תאגיד המדיה הגרמני ברטלסמן. קליין יסייע לחברה לשמור על מעמדה של תוכנת החלפת השירים, נפסטר, כמובילה בתחומה.

"אני רואה בכך איתות לעולם, שברטלסמן מוכנה לדון בהסכמי תוכן והפצה, ושהם מתייחסים ברצינות לסוגיות קניין רוחני", אמר אנליסט מדיה בג'ופיטר קומיוניקיישנז, אראם סינרייך.

בסוף ינואר אמר מנכ"ל נפסטר, האנק בארי, כי החברה תגבה דמי חבר על שימוש בתוכנה החל מחודש יוני. ברטלסמן שואפת לחתום על הסכמים עם חברות תקליטים נוספות, כדי לספק מאגר שירים שיצדיק את דמי החבר, תוך הסדרת נושא זכויות היוצרים. שותפויות כאלה עשויות לעורר חשש ממגמה מונופוליסטית, ועצותיו של קליין בנושא יהיו בעלות ערך רב.

קליין הוביל את משפט המונופול נגד מיקרוסופט, עד להתפטרותו בספטמבר אשתקד. קליין עובר מסלול דומה לזה של עו"ד דיוויד בויס, ששימש יועץ למשרד המשפטים בתביעה נגד מיקרוסופט, וביוני מונה לפרקליט נפסטר, בתביעה שהוגשה נגדה על פגיעה בזכויות היוצרים של חברות התקליטים, וביניהן בי.אם.ג'י (BMG). בנובמבר הודיע ברטלסמן, בעלי חברת בי.אם.ג'י, כי ישקיע בחברת נפסטר, ויסיר את התביעה נגדה ברגע שיפתח אזור מיוחד לשירי החברה, ויוסדר נושא התשלום על השימוש בשירים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully