וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: עכשיו מתחילה מערכת הבחירות

3.3.2001 / 18:53

למרות הסקרים הקשים החליט ראש הממשלה להתמודד עד הסוף ולא לפנות את מקומו לפרס; במקביל לכך נערכים במפלגת העבודה ליום שאחרי הבחירות; שרון במסע לחצים על רבני יהדות התורה

מאמש בחצות נקבע סופית: אהוד ברק הוא מועמד מפלגת העבודה והשמאל לראשות הממשלה בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא. למרות הסקרים הקשים גם בסוף השבוע הנוכחי, החליט ברק להתמודד עד הסוף ולא לפנות את מקומו לשמעון פרס. בסקרים שמתפרסמים היום בעיתונים הגדולים מוביל מועמד הליכוד, אריאל שרון, על ברק בפער של 17-21 אחוזים.

אתמול חזר ברק על דבריו מהימים האחרונים וטען כי רק עכשיו, לאחר שמועמדות פרס ירדה סופית מהפרק, מתחילה מערכת הבחירות האמיתית. זוהי מערכת הבחירות הקצרה ביותר שנערכה אי פעם", הוא אמר. אתמול נרשם רגע של התרגשות כשברק השתתף בכנס של נשים התומכות בבחירתו. כשרעייתו, נאווה, נשאה דברים וסיפרה על הרגעים בהם הבטיח ברק לבנותיהם ללחום בשביל השלום הוא לא יכל לעצור את התרגשותו ומחה דמעה.

למרות הדמעות וההתרגשות, במפלגת העבודה נערכים גם ליום שאחרי, במקרה וראש הממשלה יפסיד. ב"הארץ" נכתב כי ההערכה היא שאם ברק יפסיד בפער סביר הוא לא יפרוש וירצה לשקם את המפלגה ולהתמודד בשנית בבחירות הבאות. על רקע זה פועלים מקורביו בימים האחרונים לחזק את התמיכה בו במרכז המפלגה. השמות המרכזיים שעשויים להתמודד על ראשות המפלגה, מלבד ברק, הם אברהם בורג, חיים רמון, בנימין בן אליעזר ושלמה בן עמי.

בליכוד מתכוננים לניצחון

יחסית לדרמות במפלגת העבודה, בליכוד מתנהלים העניינים על מי מנוחות. הסקרים המחמיאים בסוף השבוע גורמים לתחושה שהבחירות כבר בכיס ובמפלגה עוסקים במינויים בממשלתו העתידית של שרון. בשלב זה עיקר המאמצים של שרון מופנים לנסות ולשכנע את רבני יהדות התורה להורות לאנשיהם לגשת לקלפיות ולהצביע בעבורו. אתמול נועד יו"ר הליכוד עם רבני יהדות התורה, אולם בתום הפגישה לא הושגו תוצאות כלשהן. שרון הבטיח לרבנים לשמור על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ולמצוא פיתרון לשאלת גיוס בני הישיבות בהסכמה. עם זאת הוא סירב להבטיח להם דברים נוספים. אחת ההערכות מדברת על כך שבסופו של דבר יקראו חברי הכנסת של המפלגה לחרדים להגיע לקלפיות במקום רבניהם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully