וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות נגד המועמדים לראשות הממשלה הוגשו למשטרה הירוקה

3.3.2001 / 18:53

מגישי התלונה, אגודת אדם טבע ודין, טוענים כי השניים עברו על חוק שמירת הניקיון וחוק הבחירות בגרימת לכלוך ברשות הרבים עם שלטי התעמולה; התלונה הועברה לוועדת הבחירות המרכזית

מאת גלי סימן-טוב

תלונה דחופה הוגשה היום נגד שני המועמדים לראשות הממשלה למשטרה הירוקה על ידי אגודת אדם טבע ודין. על פי התלונה שהוגשה, אהוד ברק ואריאל שרון חשודים באחריות ללכלוך חמור ברשות הרבים והפרת חוק שמירת הניקיון וחוק הבחירות. המשטרה הירוקה העבירה את הטיפול בתלונה לרשויות המקומיות ולוועדת הבחירות המרכזית.

על-פי חוק הבחירות, מודעות תעמולה יש לתלות רק במקומות המיועדים לכך, כששמו של המועמד או המפלגה המממנת את המודעה מופיעים על גבי השלט. חוק הניקיון קובע איסור לכלוך של רשות הרבים. "על אף האיסורים המפורשים הקבועים בחוק, שני המועמדים לראשות הממשלה מפרים את החוק בצורה בוטה תוך גרימת לכלוך וזוהמה ברשות הרבים. מלבד הלכלוך של השלטים התלויים, מתגלגלים ברחובות שלטים רבים שהוסרו על-ידי פעילי המועמד המתחרה. חבל ששני המועמדים שמדברים על חשיבות שלטון החוק מזלזלים בו בעצמם, ורומסים נורמות של שמירת הניקיון שהארגונים הסביבתיים והמשרד לאיכות הסביבה מנסים להנחיל לציבור", טענה עו"ד שירלי בבאי מאדם טבע ודין.

העמותה הגישה למשטרה רשימה מפורטת של 17 צמתים מרכזים באזור המרכז בהם נרשמו הפרות של שילוט בלתי חוקי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully