וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעורר את הרוב החרדי מתרדמתו: "בחירה או בכי רע"

3.3.2001 / 18:53

שתי חוברות המיועדות למחנה החרדי, מנסות לעורר את הרחוב; בעוד חוברת הבחירות של ש"ס מאדירה את פועלם של חבריה, החוברת של שרון מנסה להפחיד: שריד יהיה שר החינוך, לפיד שר הפנים


מאת לירון מרוז

שתי חוברות, שהיום הוחל בהפצתן, ינסו לעורר את הרחוב החרדי מהתרדמה היחסית ששוררת בו במערכת הבחירות הנוכחיות. תנועת ש"ס שלחה למאות אלפי בתי אב בישראל שתי חוברות - האחת עוסקת בהלכות ט"ו בשבט (שיחול יומיים לאחר הבחירות) והשניה בענייני הבחירות. במקביל הפיץ מטה שרון "עיתון" בשם "בחירה או בכי רע", המגולל את העלול לקרות אם ברק יזכה בראשות הממשלה.

חוברת הבחירות של ש"ס מאדירה בעיקר את פועלם של אנשי ש"ס בממשלה הקודמת, למרות שכיהנו תחת ראש ממשלה, ששלטונו מוגדר כ"מערכת התעללות שיטתית, קיפוח מכוון רב זרועות, בכל התחומים". במקביל לכך מצויינת גם סיבה לבחור בשרון לראשות הממשלה: "אריאל שרון הבטיח דבר אחד, והוא אלמנטרי כל כך: לא לקפח. לנהוג בשיוויוI וכבוד. לתת מה שמגיע, בהגינות וביושר". סיבות נוספות שמצוינות הן שבמקרה ששרון ייבחר תהיה ש"ס חברה בכל ממשלה, צרה או רחבה, וכן מכיוון "שאם יבחר שרון ויצרף את ש"ס... העם ירוויח שרים שהציבור ורווחתו בראש מעיינהם, ואין זו מליצה".

לחוברות מצורף קלף, שעליו ברכה בכתב ידו של מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף. הברכה תוקנה לפני זמן מה למאורעות קשים, ובין השאר כתוב בה "יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו שתתמלא ברחמים על כל עמך ישראל ותצילנו מיד כל אויבנו ושונאינו ומבקשי רעתנו...תבטל מעלינו ומעל כל עמך ישראל בכל מקום שהם כל גזרות קשות ורעות ותקרא רוע גזר דיננו". בתחתית הדף כתוב "תומכים בשרון – ש"ס". הוצאת החוברות והקלף עברה דרך ייסורים, שכללה שלוש עתירות ליו"ר ועדת הבחירות, השופט מישאל חשין, שדרשו לפסול אותן מכיוון שהקלף מהווה קמיע. חשין אישר לבסוף את הוצאת החוברות והקלף.

אם לא תלכו להצביע, תראו מה יהיה...


בעיתון "בחירה או בכי רע", שהודפס על ידי מטה שרון, קיים ניסיון להעיר את הציבור החרדי על ידי הפחדתו. בכותרת הראשית מצויין כי המגזר הערבי התעורר ועקב כך ישנה אופטימיות בשמאל. "כל העיניים במגזר הפוליטי נשואות עתה לעבר הריכוזים החרדים בישראל. שם – קובעים כל המומחים, הסוקרים והפרשנים – יוכרעו תוצאות הבחירות".

בדפים הפנימיים, תחת הכותרת "היום שאחרי", מופיעות כותרות העיתונים ביום שלמחרת הבחירות, בהן ניצח כביכול ברק, מכיוון ש"הערבים באו בהמוניהם להצביע, בעוד הציבור החרדי נשאר בבית". בין הכותרות: "טומי לפיד – שר הפנים יוסי שריד – שר החינוך"; "יצומצמו שעות התפילה ברחבת הכותל המערבי"; "מקורבי ברק: נפגע בחרדים בכיס"; "חוק משפחות ברוכות ילדים יבוטל כבר בימים הקרובים". כמו כן מובאת תגובה, כביכול, של זקן מנהיגי המפלגות החרדיות, שפרץ בבכי לאחר היוודע התוצאות, ואמר: "נפלה עטרת ראשנו, זו בכיה לדורות; בחלומותי השחורים לא האמנתי שנגיע לרגע נורא שכזה".

יצויין כי בליכוד מנסים בימים האחרונים לשכנע את מנהיגי הציבור החרדי-אשכנזי לקרוא לאנשיהם ללכת לקלפיות ביום שלישי הקרוב. אחת הדרכים היא לגרום לרחוב ללחוץ על הרבנים בכדי שיפרסמו את החלטתם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully