וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד יום האהבה - האסטרואיד "ארוס" יזכה למבקר

3.3.2001 / 18:53

לווין מחקר של נאס"א ינחת ב-12 בפברואר על האסטרואיד, המכונה על שם אל האהבה היווני; החוקרים: חשוב לחקור אסטרואידים הקרובים לכדור הארץ - בעבר הם עשו צרות לדינוזאורים

יומיים בדיוק לפני חגיגות יום האהבה (Valentine's Day), תנחית סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, לווין מחקר על האסטרואיד "ארוס" - המכונה על שם אל האהבה היווני. הנחיתה, שתהיה הנחיתה הראשונה שמתבצעת על גבי כוכב זעיר כל כך, תתרחש ביום שני ה-12 בפברואר. לאחר הנחיתה יתחיל הלווין "ניר-שומייקר" (Near-Shoemaker) לשדר לכדור הארץ תמונות שילמדו את החוקרים על מסלול התנועה של האסטרואיד.

עדיין לא ברור האם הנחיתה תצליח מכיוון שאין למדענים מספיק מידע לגבי פני השטח הסלעיים של האסטרואיד. בהחלט יתכן כי הלווין יתרסק לחתיכות במהלך הנחיתה.

לווין המחקר, שנקרא על שם אסטרונום אמריקאי, שוגר לחלל בשנת 96' וכיום הוא מסתובב במסלול סביב ארוס. האסטרואיד נע במסלול קבוע בין מאדים לכדור הארץ, אורכו 33 קילומטר, וקוטרו 13 קילומטר.

הלווין צילם עד כה יותר מ-160 אלף תמונות של האסטרואיד, כך שגם אם לא יצליח לנחות בהצלחה, אומרים בנאס"א כי הוא מילא את משימתו.

ד"ר אדוארד וויילר, חוקר בכיר בנאס"א, טוען כי המחקר מאפשר לאסטרונומים להכיר מקרוב את מה שמכונה "גופים הקרובים לכדור הארץ". "אלו עצמים שבעבר גרמו ימים רעים לבעלי חיים מסוימים על פני כדור הארץ - קרי הדינוזאורים. אנו רואים חשיבות רבה ללמוד כמה שניתן על העצמים הללו", אומר ווילר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully