וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ישראלים היום בפיגועי ירי

3.3.2001 / 18:53

ד"ר שמואל גיליס מכרמי צור נהרג הערב מיריות בכביש ירושלים-חברון; בג'נין נרצח היום ליאור עטיה, שרצה להוציא את מכוניתו מטיפול במוסך; הפלסטינים טוענים: הרצח על רקע פלילי

ד"ר שמואל גיליס תושב כרמי צור שבהר חברון, בן 42 ואב לחמישה, נהרג הערב לאחר שנורו יריות לעבר רכבו, בעת שנסע בכביש ירושלים-חברון. כתוצאה מהירי, שבוצע ממכונית עוקפת ליד מחנה הפליטים אל ערוב, התהפכה המכונית, וגיליס נהרג. עדיין לא ברור אם נהרג כתוצאה מפגיעת הכדורים או מההתהפכות. גיליס עבד כרופא בכיר בבית החולים "הדסה עין כרם".

מועצת יש"ע מסרה בתגובה לפיגוע הירי כי היא "דורשת להוריד בצורה נחרצת ואחת ולתמיד את הרוצחים הפלסטינים מהכביש. פיגועי הירי אינם תופעת טבע בלתי צפויה שלא ניתן להתגבר עליה. יש לאפשר לצה"ל להפעיל את מלוא כוחו כדי למגר את המחבלים בכבישים".

היום נרצח ליאור עטיה, בן 23 מעפולה, סמוך לצומת עוקף ג'נין, באזור B המוגדר אזור בשליטה בטחונית ישראלית. הוא יצא מביתו הבוקר ויחד עם ידידו הערבי ישראלי מכפר תמרה הוא נסע לאזור ג'נין על מנת להוציא את מכוניתו מהמוסך. ככל הנראה נכנסו השניים בדרך שעקפה את המחסום הצה"לי. ארגון השהידים של "אל אקצה" לקח אחריות על המעשה.

בנקודת המפגש המתינו מספר מחבלים, שירו בליאור בחזהו ובראשו. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה במצב אנוש וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו על שולחן הניתוחים. חברו הערבי ישראלי שהיה עימו הצליח לצאת מהעיר לאחר הפיגוע, ודיווח על התקרית לחיילי צה"ל במחסום הצבאי ביציאה מג'נין. עתה הוא נחקר בידי השב"כ.

באמצעות מנגנון התיאום והקישור הועבר ליאור למחסום צה"ל ג'למה, ביציאה מג'נין. משם הוא פונה להית החולים העמק בעפולה, שם נפטר במהלך ניתוח לב וחזה. ליאור הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות.

צה"ל בודק את נסיבות האירוע. מבדיקת כוחות הביטחון עולה כי הרצח בוצע בשטח שבשליטה בטחונית ישראלית, וכי הרוצחים נמלטו לאחר מכן לאזור ג'נין. הפלסטינים טוענים כי הרצח של ליאור עטיה, היום בג'נין, הוא על רקע פלילי. ערוץ 2 פירסם כי הערב הביאו הפלסטינים שקית ובה חומר החשוד כסמים, למשרדי התיאום והקישור. לטענתם, השקית נמצאה ליד גופתו של עטיה.

ראש הממשלה אהוד ברק גינה את הרצח ואמר כי כוחות הביטחון ימשיכו במלחמת חורמה נגד מבצעי הפיגועים ושולחיהם, שלא ימלטו מעונש. "מעשים נפשעים מסוג זה לא ירתיעו את הממשלה מלהמשיך לצעוד בדרך המדינית בטחונית שייעודה בסופו של דבר הוא היפרדות בין מדינה יהודית חזקה ובטוחה לבין העם הפלסטיני".

בשבועות האחרונים הזהירו רשויות הביטחון אזרחים ישראלים שלא להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית, מחשש לחייהם. בשבוע שעבר נרצחו שני ישראלים תושבי תל אביב, אתגר זיתוני ומוטי דיין ז"ל, בעלי מסעדת יאפיס ברחוב שנקין, לאחר שנכנסו לעיר טול כרם כדי לקנות כדים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully