וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: ירידה בשכרם של עובדי ההיי-טק

3.3.2001 / 18:53

הזעזוע שעבר עולם ההיי-טק פגע בתנאי השכר של העובדים בענף; סקר חדש מגלה ירידה ממוצעת של כאלף שקלים לעומת השנה שעברה; למרות ההרעה מתברר כי אנשים רבים בוחרים בחברת סטארט-אפ כמקום עבודה מועדף

מאת יניב קרן

סקר חדש, שערכה חברת חשב מערכות מידע, מגלה ירידה במשכורות של עובדי חברות ההיי-טק בישראל, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. על אף הירידה בשכר והעובדה שחברות רבות סגרו את שעריהן לאחרונה, מגלה סקר אחר, כי אנשים רבים בוחרים בחברות סטארט-אפ כמקום העבודה המועדף עליהם.

כמו בכל תחום במשק, פגעה הירידה במשכורות בעיקר בעובדים הזוטרים. כך למשל, הרוויחו בודקי התוכנה הבכירים בחודש ינואר 2001 משכורת ממוצעת של 14,750 שקל ברוטו, זאת לעומת משכורת גבוהה באלף שקלים בחודש פברואר 2000. משכרותם של המתכנתים הבכירים ירדה אף היא בממוצע של אלף שקלים, אולם בתוך תקופה קצרה יותר של חצי שנה, מ-15,500 שקל ברוטו בחודש אוגוסט 2000, ל-14,500 בחודש ינואר השנה. משכורתם של המתכנתים הזוטרים נפגעה מעט פחות עם ירידה ממוצעת של 500 שקל (מ-8,500 שקל ברוטו ל-8000 שקל).

הירידה בשכר, שלא חסה על שום בעל מקצוע, לא נגעה למושלים בכיפה שלא נפגעו מן המגמה הכללית. שכרו הממוצע של מנכ"ל חברת היי-טק בחודש פברואר 2000 עמד על 36,000 שקל ברוטו. גם שכרם של הסמנכ"לים השונים לא נפגע ונותר 31,000 ברוטו.

למרות הקיצוצים והפגיעה בתנאי השכר מתברר, כי אנשים רבים מתייחסים לחברת סטארט-אפ כמקום שכדאי לעבוד בו. סקר שהעלה אתר ג'וב אינפו מגלה, כי מספר האנשים שמעוניינים לעבוד בחברת סטארט-אפ נותר זהה כפי שהיה בחודש יולי 2000, לפני הזעזוע שעבר עולם ההיי-טק. 37 אחוז מן הנשאלים השיבו כי היו מעוניינים לעבוד בחברת סטארט-אפ, 29 אחוז מן הנשאלים ענו כי היו בוחרים בחברה גדולה כמקום עבודה מעודף, ליתר הנשאלים לא היתה העדפה ברורה.

"למרות המצב בענף, לא פחת אחוז אנשי ההיי-טק המעדיפים לעבוד בחברת סטארט-אפ", אמרה מנכ"לית ג'וב אינפו, דליה קריאף גורטסמן. לדבריה, הבחירה במקום כזה אינה נובעת מגורמים כלכליים אלא מגורמים אישיים כגון אתגר, יצרתיות, הגשמה עצמית וכדומה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully