וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה בחצות: הסיכוי האחרון של פרס

3.3.2001 / 18:53

אם עד הלילה בחצות לא יודיע ברק על הסרת מועמדותו מהמירוץ לראשות הממשלה, לא יוכל פרס להתמודד במקומו; ועדת הבחירות המרכזית נערכת לכל אפשרות; ברק: הרוצים בהחלפתי - חתרנים


אם עד הלילה בחצות לא יודיע ראש הממשלה, אהוד ברק, על הסרת מועמדותו לראשות הממשלה, לא יוכל השר שמעון פרס להתמודד במקומו. חוק יסוד: הממשלה קובע כי המועמד לראשות הממשלה יוכל להתחלף, אך לא יאוחר מ-96 שעות לפני מועד הבחירות. ברק דחה גם אתמול מכל וכל את האפשרות שיפנה את מקומו לשר שמעון פרס בהתמודדות על ראשות הממשלה. בימים האחרונים גובר הלחץ מטעמם של מקורבי פרס, שמנסים באמצעים שונים ללחוץ על ראש הממשלה לפנות את מקומו.

ברק התייחס אתמול ללחץ הזה ואמר כי "הגיע הזמן להפסיק את כל הבחישות הפנימיות שקראנו עליהן בזכרונותיו של יצחק רבין וחלק מהן חווינו בעצמנו, להפסיק את המשחקים בתוכנו ולהתמקד ביריב, אריאל שרון". בתום דבריו נשאל ברק האם רמז לכך שפרס הוא "חתרן בלתי נלאה", כפי שהוגדר בספרו של רבין, וענה כי לא התכוון לפרס עצמו, אלא למקורביו. ח"כ לשעבר, ניסים זווילי, המנסה להריץ את פרס, אמר בתגובה כי דבריו של ברק מעידים על אובדן עשתונות.

בוועדת הבחירות המרכזית הוחלט לפרש את המונח "מועד הבחירות" כיום הבחירות, שיחל לאחר חצות, בלילה שבין 5 ל-6 בפברואר, ולא כמועד פתיחת הקלפיות (ביום שלישי הבא ב-7 בבוקר). לפיכך, המועד האחרון להצגת מועמד חילופי יהיה היום בחצות, ולא מחר בבוקר.

למרות שראש הממשלה חוזר ומצהיר כי אין בכוונתו לפרוש מההתמודדות לראשות הממשלה, נערכת ועדת הבחירות המרכזית לאפשרות שהוא יפרוש מהמירוץ ופרס יתמודד במקומו. במקרה כזה, יוחל מחר בהדפסת שישה מיליון פתקי הצבעה הנושאים את שמו של שמעון פרס ובהפצתם לכ-7,500 קלפיות ברחבי הארץ ולצה"ל.

אם לא תספיק ועדת הבחירות להעביר את כל פתקי ההצבעה שעליהם יוטבע שמו של פרס לכל הקלפיות בארץ, יוכלו המצביעים להשתמש בפתקי ההצבעה הצהובים הריקים שיימצאו מאחורי הפרגוד ולרשום עליהם את שמו של פרס.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully