וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב עפולה נורה למוות בג'נין

3.3.2001 / 18:53

האיש בן 23, נכנס לשטח הרשות עם חבר ערבי-ישראלי, כנראה כדי לטפל במכוניתו; הוא נפגע קשה מירי בחזהו ובבטנו, ונפטר מפצעיו בבית חולים העמק; הפלסטינים: הרקע לרצח פלילי

אזרח ישראלי בן 23, תושב עפולה, נורה למוות בשעות הצהריים, בג'נין. הוא הובהל לבית החולים העמק בעפולה, לאחר שנפגע באורח אנוש, אך הרופאים לא הצליחו להצילו, והוא נפטר מפצעיו.

הישראלי נכנס לג'נין עם חברו, ערבי-ישראלי, לטפל במכוניתו בשכונת סבאח אל חיר, שעל גבול שטח האוטונומיה. הפלסטינים ירו בו מספר יריות, הוא נפצע קשה בבטן ובחזה ופונה במצב אנוש לבית החולים בג'נין. חברו הצליח לצאת מהעיר לאחר הפיגוע, ודיווח על התקרית לחיילי צה"ל במחסום הצבאי ביציאה מג'נין.

באמצעות מנגנון התיאום והקישור הועבר הישראלי למחסום צה"ל ג'למה, ביציאה מג'נין. משם הוא פונה להית החולים העמק בעפולה, שם נפטר במהלך ניתוח לב וחזה.

צה"ל בודק כעת את נסיבות האירוע. לטענת הפלסטינים הרקע לירי הוא פלילי, וקשור לגניבת מכוניות. בישראל מעריכים לעומת זאת, כי הפיגוע בוצע על רקע לאומני. הצעיר מוכר למשטרה.

לפי תחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי הרצח בוצע בשטח שבשליטה בטחונית ישראלית.

בשבועות האחרונים הזהירו רשויות הביטחון אזרחים ישראלים שלא להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית, מחשש לחייהם. בשבוע שעבר נרצחו שני ישראלים תושבי תל אביב, אתגר זיתוני ומוטי דיין ז"ל, בעלי מסעדת יאפיס ברחוב שנקין, לאחר שנכנסו לעיר טול כרם כדי לקנות כדים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully