וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן הודו: סיפור על שלושה ילדים עם מזל

3.3.2001 / 18:53

מאות ניצולים מגיעים מדי יום לבית החולים הישראלי באזור הרעש בהודו; שר החוץ ההודי שביקר במקום סירב להעריך את מספר הנספים; תולי שרגאי, שליחת וואלה! חדשות, מדווחת מגוג'ראט

מאת תולי שרגאי שליחת וואלה! חדשות לגוג'ראט

ג'נג'ש פלאל, בן 10, תלמיד בית ספר ושחקן כדורגל חובב, היה בזמן רעידת האדמה בכיתה. המורה שלו אמרה לו לברוח, אבל הוא מעד והתקרה נפלה עליו. בבית חולים מקומי נקטעה רגלו מהברך ומטה. מאחר שהזיהום המשיך להתפשט הוא הגיע היום לבית החולים הישראלי. סבא שלו, שליווה אותו, מספר שהוא היה התלמיד הכי טוב בכיתתו. הרופאים אומרים שקשה להעריך את הסיכויים שלו להמשיך לשחק כדורגל, הכל תלוי אם יצליחו להציל את הברך.

תינוקות בלי שמות

התינוקת שהובאה בשעות הבוקר נחשבה כמתה במשך מספר שעות. משפחתה גרה במומביי ורעידת האדמה תפשה אותה בביקור משפחתי בבוהג'. אמה ואחיה נהרגו ואותה אף אחד לא מצא. אחרי 12 שעות שמע הדוד בכי וראה את כף ידה מבצבצת מתחת להריסות. שתי כפות רגליה נקטעו.

התינוקת השניה נולדה כבר אחרי רעידת האדמה. אמה נפצעה קשה והרופאים החליטו לערוך לה ניתוח קיסרי. כמו כל הפצועים קשה באזור, האם הוטסה לטיפול בפונה והתינוקת הובאה לבית החולים. מכיוון שהיא רק בת ארבעה ימים עדיין לא ניתן לה שם. בהודו מוענק השם לילד אחרי שישה או שנים עשר יום, ושמה של התינוקת יהיה ככל הנראה קטובאי.

חשש מהתפשטות מחלות זיהומיות

במקביל לכך, נמשכות עבודות החילוץ באזור הרעש ועד כה נמנו 14 אלף הרוגים. החשש הגדול ביותר של מומחי הבריאות הוא מפני התפרצות דיזנטריה, כולרה וטיפוס הבטן.

ראש המחלקה למחלות מידבקות בארגון הבריאות העולמי, ויג'אי קומאר, אמר כי בעיות תזונה ישפיעו אף הם על היכולת החיסונית של התושבים, וקיים חשש אף מהתפרצות מחלת החצבת. "השלב החריף שלאחר רעידת האדמה במהלכו נפצעים התושבים עדיין נמשך. האיום למחלות ומגיפות יימשך במהלך השבועיים הקרובים. אנשים נחשפים לקור, דלקות ריאות ומחלות זיהומיות נוספות. אספקת המים התמוטטה כמעט כליל, ומחלות מדבקות כתוצאה מזיהום מקורות המים עומדת להחמיר", אמר קומאר.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully