וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאה החדש של קונגו יצא לביקור בצרפת וארה"ב

3.3.2001 / 18:53

ג'וזף, בנו של לורן קאבילה, הנשיא שנרצח, נפגש עם נשיא צרפת שיראק וייפגש עם מזכ"ל האו"ם ושר החוץ האמריקאי; מומחים מעריכים כי הנשיא הצעיר יביא ליישום הסכם השלום במדינה

נשיאה החדש של קונגו, ג'וזף קבילה, פתח השבוע במתקפה דיפלומטית על מנת להחזיר את ארצו למסלול השלום.

קבילה, שאביו נרצח לפני כשבועיים ומכהן בתפקידו רק כשבוע, נפגש ביום שלישי עם נשיא דרום אפריקה ואתמול הוא נועד עם נשיא צרפת, ז'אק שיראק. משם הוא טס לארה"ב על מנת לפגוש עם שר החוץ החדש של ארה"ב, קולין פאוול, ומזכיר האו"ם, קופי אנאן. מומחים טוענים כי הפגישות הללו מאפשרות לקבילה הצעיר לבסס את מעמדו מבחינה בינלאומית וכן מבחינה פנימית.

ביקורו של קבילה בצרפת היה הפעם הראשונה בה הוא יצא את גבולות מדינתו. פקידים בממשל הצרפתי סיפרו כי בפגישה דנו שני המנהיגים בדרכים ליישם את "הסכם לוסקה", שנועד להביא לקיצה את מלחמת האזרחים במדינה. שר החוץ של המדינה, לאונרד שי אוקיטודו, התבטא גם הוא באופן חיובי ואמר כי "אנו מעוניינים להחיות את הדיפלומטיה במדינה לקראת פתיחות לעולם תוך כדי חיפוש אחר שלווה ושלום".

הערכות המומחים מדברות על כך שההתנקשות בקבילה עשויה לפרוץ את הדרך ליישומו של הסכם לוסקה. ההסכם נחתם בשנת 99' ואיפשר את התערבות האו"ם בנעשה במדינה. אולם הוא מעולם לא בא לידי ביטוי מכיוון שהמפלגות במדינה לא הצליחו להגיע להסכמה על הפרטים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully