וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן: בזק כבר לא לבד

3.3.2001 / 18:53

חברת אופק קיבלה היום רישיון מפעיל פנים ארצי לטלפוניה ואינטרנט; על פי ההערכות תספק החברה את השירותים כבר בתחילת השנה הבאה; בעתיד יצטרפו לתחרות גם חברת ברק, קווי זהב וסלקום

מאת גלי סימן טוב

חברת "אופק" קיבלה היום רישיון מפעיל פנים ארצי לטלפוניה ואינטרנט מידי שר התקשורת, בנימין בן אליעזר. אופק היא החברה הראשונה שמקבלת היתר ובכך למעשה מתחילה התחרות בשוק ומסתיים עידן המונופול של בזק. עד סוף השנה צפויות להצטרף לתחרות גם חברת ברק, קווי זהב וסלקום.

בספטמבר 2000 חתם שר התקשורת על התקנות הפותחות את שוק התקשורת לתחרות. אולם הרשיון טרם נמסר לחברת אופק בשל השותפות המורכבת בין חברת האם של אופק, יורוקום, לבזק בחברת הלווין יס. בימים האחרונים הוחלט להעניק לאופק את הרשיון בכדי שתוכל להכין תשתיות לקראת התחרות עם בזק, ונושא השותפות ייבחן מחדש בשלב מאוחר יותר.

אופק תהיה המתחרה הראשונה של המונופול בזק, ותוכל לחכור ממנה תשתיות. רשת התקשורת של החברה צפויה לכסות 29 מתוך 50 אזורי השירות הטלפוני הכלולים במכרז משרד התקשורת. אופק חתמה עם חברת הציוד העולמית נורטל חוזה לאספקת ציוד תקשורת. ההערכות האופטימיות מדברות על כך שאופק תחל לספק שירותי טלפון ואינטרנט כבר בתחילת השנה הבאה.

בכוונת אופק להתמודד במכרז התדרים שיקיים משרד התקשורת ב-6 בפברואר. במכרז ימכרו תדרי גישה אלחוטית המאפשרים לחברות תקשורת להתחבר לבית המנוי בתקשורת אלחוטית. זכייתה של אופק במכרז כמעט מובטחת, שכן משרד התקשורת מוציא למכירה שלוש חבילות תדרים, ועל פי הערכות יתמודדו במכרז שתיים או שלוש חברות בלבד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully