וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסינסקי מסרב לחזור לרוסיה מחשש למשפט לא הוגן

3.3.2001 / 18:53

הביע התנגדות לחזור לרוסיה משום "שאינני בוטח במערכת הרוסית"; גוסינסקי שוהה במעצר בית במעונו שבדרום ספרד; ההחלטה שתתקבל מחוייבת באישור הממשלה

איל העיתונות הרוסי, ולדימיר גוסינסקי, מתנגד לחזור לרוסיה, שם הוא מבוקש בחשד למרמה, משום שהוא אינו בוטח במערכת המשפט הרוסית.

שופט בית המשפט בספרד, המטפל בבקשת מוסקבה להסגיר את גוסינסקי, החליט אתמול לאחר שהקשיב לדבריו, להעביר את הדיון בתיק להרכב של שלושה שופטים. עדיין לא נקבע מועד חדש להגשת המסקנות. החלטת בית המשפט, מחויבת באישור הממשלה. "אמרתי לשופט שאינני רוצה לחזור לרוסיה, כיוון שאינני בוטח במערכת המשפט שלה", אמר גוסינסקי ל"מעריב", בתום הדיון. גוסינסקי חזר גם על טענתו כי התביעה נגדו היא חלק ממסע דיכוי פוליטי המתנהל נגדו על פי הוראת הנשיא, ולדימיר פוטין.

גוסינסקי הוחזר בתום הדיון למעונו בדרום ספרד, שם הוא יושב במעצר בית. הוא נעצר בדרום ספרד ב-12 בדצמבר, על סמך פקודת מעצר רוסית. ב-22 בדצמבר הוא שוחרר בערבות בגובה של 5.5 מיליון דולר. הוא מואשם בהצגת נתונים כוזבים על מצב חברתו "מדיה-מוסט", כדי לקבל ביטחונות על הלוואה בסך 300 מיליון דולר מחברת הגז גזפרום.

שתי החברות חתמו על הסכם ליישוב הסכסוך, אולם עובדה זו לא מנעה את המשך ההליכים המשפטיים נגדו. גוסינסקי טוען מנגד כי נשיא רוסיה רודף אותו בשל ביקורת נוקבת שהוא פירסם עליו בכלי התקשורת שבבעלותו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully