וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: ביקור שרון בהר הבית לא גרם לפרוץ המהומות

3.3.2001 / 18:53

בדו"ח שהוגש לוועדת מיטשל נטען שהביקור היה רק תירוץ לעימות וש"האלימות תוכננה מראש"; עוד נאמר שהביקור תואם מראש עם רג'וב שהבטיח כי אם שרון יתרחק מהמסגדים "לא תהיה בעיה"

"ביקורו של אריאל שרון בהר הבית לא היה הגורם לפרוץ העימות האלים בשטחים", כך נקבע בדו"ח שהגישה ישראל לוועדת מיטשל - הוועדה הבינלאומית לנסיבות המהומות בשטחים.

לפי הדו"ח, שהוגש לוועדה ב-30 בדצמבר במקביל להגשת הדו"ח הפלסטיני, ביקורו של שרון בהר הבית היה "רק תירוץ של ההנהגה הפלסטינית להפעיל אלימות שתוכננה מראש, במטרה לשפר את העמדה הפלסטינית במו"מ עם ישראל".

בדו"ח הוסבר כי ביקורו של שרון תואם מראש עם הרשות הפלסטינית, ארך רק 34 דקות והיה רחוק מהמסגדים. בישראל טוענים כי ערב הביקור קיים השר לביטחון פנים, שלמה בן עמי, שיחת טלפון עם ראש המודיעין המסכל הפלסטיני, ג'יבריל רג'וב. בשיחה הבטיח רג'וב כי במידה ששרון לא יתקרב למסגדים "לא תהיה בעיה".

עוד נאמר בדו"ח כי "בהקשר לביקור יש לזכור שהר הבית הוא המקום המקודש ביותר ליהדות זה יותר מ-3,000 שנה". בנוסף צויין כי נשקלה אפשרות לאסור את הביקור, אולם כיוון שבחוק הישראלי נקבע חופש גישה למקומות קדושים וכן חופש תנועה לחברי כנסת, האפשרות למנוע את הביקור היתה מוגבלת.

ישראל הטילה את האחריות לעימות על ההנהגה הפלסטינית, אך לא נקבה בשמו של איש כאחראי ישיר לפרוץ המהומות. "הארץ" מפרסם כי בשבוע שעבר נפגש מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאול, עם מיטשל ושמע ממנו כי ארה"ב מעונינת בהמשך עבודתה של הוועדה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully