וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות סיום השביתה - הזבל ממשיך להיערם ברחובות

3.3.2001 / 18:53

בשלוש הערים הגדולות הוצאו צווי ריתוק לעובדי התברואה; בצהריים ייפגשו ראשי הרשויות עם נציגי האוצר; בתל אביב מעריכים: ייקח שבוע לפנות את האשפה שהצטברה

השביתה ברשויות המקומיות נמשכת גם היום, זאת משום שטרם הושגה הסכמה בין האוצר לראשי הרשויות על האופן בו ימומן הסכם השכר שנחתם אתמול בין האוצר להסתדרות. לטענת הרשויות התוספות לעובדיהן עומדות על כחצי מיליארד שקל.

שר האוצר, אברהם שוחט, הודיע לרשויות כי מימון תוספת השכר לעובדים צריך להתבצע באמצעות התייעלות - פיטורי עובדים והעלאת הארנונה. יו"ר מנהל השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר בתגובה כי: "החלטנו לנתק מגע עם האוצר, ההצעות שהציע לנו השר שוחט רחוקות מאד מיישום".

בעקבות השביתה, גם היום לא תפונה אשפה, לא יינתנו דו"חות חניה, שירותי הרווחה לא יפעלו וסייעות הגננות לא יעבדו. אתמול החליטו שלושת ראשי הרשויות של הערים הגדולות, חיפה תל-אביב וירושלים, להוציא צווי ריתוק לעובדי אגף התברואה. בעירית ת"א מעריכים כי פינוי כל ערמות הזבל שהצטברו ברחובות יארך כשבוע.
עובדי אגף התברואה נענו לצווי הריתוק והחלו כבר אמש לפנות את האשפה מבתי חולים, בתי ספר, מחנות צה"ל וצירים מרכזיים ברחבי העיר.

בעיריית ירושלים טוענים כי צווי הריתוק יבוטלו, אך ורק אם העובדים יסכימו מרצונם לחזור לעבודה. בנוסף הודיעה עיריית ירושלים כי החל מהיום יתחדש חלקית הפיקוח על החניה, כך שמכוניות שיחנו במקומות אסורים - ייגררו.

האוצר וההסתדרות חתמו על הסכמי השכר זמניים

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, חתמו אתמול על ההסכם השכר לשנים 99' עד 2001. ההסכם הסופי אמור להיחתם עד 31 ביולי השנה, ועד אז מתחייבת ההסתדרות שלא לנקוט בשיבושים נוספים. אולם יו"ר ההסתדרות הזהיר כי "אם אכן האוצר יתמיד בהתנהגותו תהיה שביתה".

על פי ההסכם בין העובדים לאוצר, יקבלו עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר של שלושה אחוזים ושש עשיריות, וכן מענק חד פעמי של 1,250 שקלים בגין השנים 99' ו-2000 בהן לא התבצע עידכון בשכרם. כמו כן סוכם על שינוי שיטת החישוב של הפנסיה. עלות תוספת השכר לקופת המדינה צפויה לעמוד על כשלושה מיליארד שקל. לאחר חתימת ההסכם עם ההסתדרות, ממשיכים במשרד האוצר במאמצים לפתור את המשבר עם השלטון המקומי.

היום שובתים גם המתדלקים של חברת "שירותי התעופה" בעקבות חששם שייפגעו מתחרות בענף. המתדלקים מאיימים לגרום לשיבושים רשים בשדה התעופה בן גוריון החל מהבוקר. יו"ר הסתדרות העובדים במרחב השפלה הזהיר כי עד יום ראשון לא ימצא פתרון הם יצרפו ועדים נוספים לעיצומים דבר שעלול לשתק את נמל התעופה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully